اعزام 4هزار دانش آموز نخبه قرآنی به عمره

معاون فعالیت های دانش آموزی سازمان دانش آموزی و مسئول عمره دانش آموزی گفت: 4 هزار دانش آموز نخبه قرآنی، علمی و منتخبین تشکلات دانش آموزی در قالب 34 کاروان به سفر معنوی عمره اعزام می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی حسنی، معاون فعالیت های دانش آموزی سازمان دانش آموزی و مسئول عمره دانش آموزی برنامه های این سازمان جهت اعزام دانش آموزان به سرزمین وحی و انجام مناسک عمره را تشریح کرد.

حسنی با اشاره به برگزاری دوره آموزش توجیهی برای مربیان اعزامی همراه با کاوران های دانش آموزی خاطرنشان کرد: این دوره آموزش توجیهی در سطح 170 نفر از مربیان اعزامی همراه با کاروانهای دانش آموزی عمره، در روزهای هشتم و نهم دی ماه در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد و در آن مسائلی از قبیل اسرار معارف عمره، فرصت شناسی و بهره گیری از آن در سفر عمره، آداب سفر و زیارت، امنیت و بهداشت در سفر و اماکن مکه مکرمه و مدینه منوره مطرح شد.

 

وی تصریح کرد: در موسم جدید عمره، چهار هزار دانش آموز نخبه قرآنی و علمی و منتخبین تشکلات دانش آموزی در قالب 34 کاروان به عمره اعزام می شوند.

حسنی افزود: برای هر گروه پیش از اعزام، اردوی سه روزه ای در استانهای مربوطه با حضور دانش آموزان و عوامل کاروانها برگزار می شود که شرکت کنندگان در اردو، آموزشهاو اطلاعات مورد نیاز درباره تاریخ اسلام و مسائل مربوط به عمره را کسب می کنند.

معاون فعالیتهای دانش آموزی سازمان دانش آموزی تصریح کرد: امسال برای دومین بار ویژه نامه "از خانه تا خانه" منتشر شده و در میان دانش آموزان اعزامی به عمره توزیع می شود. در این نشریه، مباحث معرفتی، بصیرتی، آموزشهای مناسک و مسایل و سئوالات دانش آموزان مطرح شده است.

 

وی یادآور شد: امسال برای اولین بار برای گروههای اعزامی به عمره، دیدار با علما و مراجع معظم تقلید برنامه ریزی شده است. همچنین دیدارهایی با نمایندگان ولی فقیه در استانها، ائمه جمعه و سایر علما انجام می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری حسنی درباره تاریخ دقیق اعزام دانش آموزان برای سفر عمره گفت: تاریخ دقیق اعزام عمره دانش آموزی هنوز مشخص نیست، اما سفرها از بهمن ماه آغاز می شود.

شایان ذکر است علاقمندان به مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با عمره دانش آموزی می توانند به پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری مراجعه کنند.  

پایان پیام/
 

کد خبر 96127

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha