ایجاد بستر های مناسب موجب جذب جوانان به مساجد می‌شود

حجت الاسلام حسینی کیا، گفت: با برنامه محوری و ایجاد بستر های مناسب در شان و فراخور جوانان می شود آنان را به مساجد جذب کرد .

سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:باید به جوانان در جهت مدیریت مساجد میدان داده شود .

 

 وی ایجاد فضای صمیمی بین ائمه جماعت با جوانان را موثر دانست و خاطر نشان کرد: ائمه جماعات با نزدیک تر کردن رابطه ی خود با جوانان و ایجاد برنامه های متنوع در مساجد می توانند در جذب جوانان به مساجد موثر عمل کنند .

 

حسینی کیا ضمن اشاره به تاثیر نفوذ مساجد در رسانه و استفاده از ظرفیت های آن بیان کرد: با هدایت مساجد به سمت فضای رسانه و بستر سازی در جهت استفاده صحیح از آن می تواند مساجد را پر رونق تر از قبل کرد.

 

وی با اشاره به نقش مساجد در قبل، گفت: تربیت جوانان مومن انقلابی ،که  انقلاب اسلامی را به وجود آوردن و بعد از انقلاب نیز جنگ را اداره کردند از نقش های مهم مسجد در تشکیل انقلاب اسلامی بود.

 

نماینده سنقروکلیایی تصریح کرد: در تمامی بحران هایی که جامعه را دچار تحول کرد (سیل،زلزله) مساجد نقش بسزایی را ایفا کردند و در مقابله با کرونا نیز جوانان مسجدی در خط مقدم کرونا مشارکت فعال داشته، طلبه ها با وجود خطرات مبتلا به کرونا در زمینه غسل و دفن افراد فوت شده  مبتلا به این ویروس فعالیت می کنند  این در حالی بود که افرادی که عزیزان خود را از دست می دادن حاضر به این کار نبوده و این از ثمرات مسجد است.

 

وی ضمن اشاره به پیش رو داشتن محرم و مراسم عزاداری امام حسین(ع) تاکید کرد: با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم عزاداری امام حسین را بهتر از سنوات گذشته برگزار خواهیم کرد.

کد خبر 961296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha