بانک اطلاعات کشاورزان تدوین می شود

جباران با اشاره به اینکه کشاورزی از پتانسیل های خوب استان لرستان است، گفت: جهاد کشاورزی در حوزه ساماندهی و در قالب طرح هوشمند سازی به دنبال تشکیل بانک اطلاعات کشاورزان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،«رضا جباران» شامگاه(۲۶ مرداد) در جلسه رفع تداخلات اراضی کشاورزی و ملی وکاداستر لرستان، اظهار داشت:کشاورزی  از مهم ترین ظرفیت های  موجود در استان لرستان است.

 

مدیرکل مهندسی و حدنگاری سازمان امور اراضی کشور از ظرفیت ها و قابلیت های خوبی در حوزه کشاورزی  برخوردار است، افزود: بهره برداری صحیح از این ظرفیت غنی موجود در استان لرستان بستر رشد و توسعه است.

 

 وی با اشاره به برنامه های جهاد کشاورزی برای بهره برداری صحیح از ظرفیت های این حوزه در استان ها، افزود: جهاد کشاورزی در حوزه ساماندهی و در قالب طرح هوشمند سازی به دنبال تشکیل بانک اطلاعات کشاورزان است.

 

جباران با بیان اینکه کمبود سال‌های گذشته و منابع مورد نیاز در خصوص رفع تداخل اراضی ملی و زراعی لرستان جبران و تامین می شود، گفت:  منابع مالی رفع تداخلات را بر اساس نیاز در اختیار استان قرار دهیم تا بتواند کمبودها و عقب افتادگی های سال های گذشته را جبران کند.

 

وی همچنین با اشاره به اهمیت بهره برداری بهینه از منابع موجود، گفت: صدور مجوز برای تامین نیروی انسانی از دیگر دیگر برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان هم در این جلسه گفت: با توجه به عدم رضایت مردم در زمینه رفع تداخلات باید در این حوزه ورود جدی تر داشته و کمیسیون رفع تداخلات استان فعالتر از گذشته بوده در راستای خدمت به آنان در چارچوب قوانین و مقررات گام بردارد.

 

«اسفندیار حسنی» مقدم با اشاره به اعتبارات رفع تداخل باید شناور و بر مبنای حجم یا تعداد پرونده ها  باشد تاکید کرد: طرح هوشمند سازی مورد نظر وزارت جهاد کشاورزی با هدف تشکیل بانک اطلاعات کشاورزان یک راهکار بسیار مهم برای  رفع مشکلات در این حوزه  خواهد بود.

 

وی اظهار داشت: ۵۰۰ رای قطعی قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز  در اراضی کشاورزی لرستان صادر شده که به دلیل نبود ماشین آلات از قبیل "بلدوزر" و  "لودر" اجرای احکام قضایی به کندی اجرا می شود.

کد خبر 961340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha