کرونا مساجد جنوب تونس را به تعطیلی کشاند

مسئولان ایالت«قابس» جنوب تونس از تعطیلی مجدد مساجد و ممنوعیت برگزاری مراسم ازدواج تا اطلاع ثانوی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «مرصد مینا»، مسئولان ایالت «قابس» در جنوب تونس اعلام کردند: کمیته مقابله با حوادث در نشست خود برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از تعطیلی مساجد و ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی تا اطلاع ثانوی خبر داد.

 

این اقدام با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است. کمیته مقابله با حوادث تصمیم به تعطیلی مساجد مناطق «الحامه» و «الحامه غربی» در ایالت قابس گرفت.

 

ریاست جمهوری تونس نیز اعلام کرد: بالگردهای نظامی تیم های پزشکی را به بیمارستان صحرایی آماده شده برای بیماران کرونایی انتقال می دهند.

 

بنابراین گزارش، در روز جمعه گذشته، 85 نفر در این ایالت به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

 

مساجد تونس بعد از سه ماه تعطیلی از سیزدهم خردادماه بازگشایی شدند  و نمازگزاران به دستورالعمل‌های وزارت امور دینی کشور از جمله استفاده از سجاده‌های شخصی و زدن ماسک ملزم هستند.

 

وضوخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مساجد در دیگر ایالت های تونس همچنان بسته است و مکان قرارگرفتن هر نمازگزار نیز با علامت‌های ویژه و با هدف حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی مشخص شده است.

 

وزارت امور دینی تونس در پایان تیر ماه نیز اعلام کرد: فعالیت‌های آموزشی مساجد اعم از آموزش دروس دینی و قرائت قرآن در مساجد به مدت ۲۰ دقیقه در هر جلسه از سر گرفته می ‌شود.

کد خبر 961432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha