اجرای دستورات بهداشتی شرط اصلی برپایی مراسم های عزاداری محرم است

کریم با اشاره به اعلام خبر راه اندازی پویش هر خانه یک حسینیه با توجه به شرائط کرونا گفت: اجرای دستورات بهداشتی شرط اصلی برپایی مراسم های عزاداری محرم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حسین کریم» طی نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت ماه محرم و گرامیداشت هفته خبرنگار که سه شنبه 27 مرداد در دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد گفت: ایام محرم را در پیش رو داریم که روزهای مهمی از لحاظ مذهبی و دینی برای عموم مردم است در عین حال ضروری است نسبت به هشدارهای ایمنی نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی دقیق تر از قبل بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز  برپایی هر خانه یک حسینیه را مهم خواند و افزود: اصحاب رسانه در طول مدت شیوع بیماری کرونا سهم ویژه ای در جهت اطلاع رسانی هشدارها و مقررات داشته اند و جای آن دارد که در همین جا از تمامی زحمت های این عزیزان قدردانی به عمل آوریم.

هر خانه یک حسینیه با هدف تبیین جایگاه ایثار و شهادت و ارادت به ساخت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)

وی در بخش دیگر سخنان خود توضیح داد: همزمان با البرز 26 استان دیگر وارد فاز اول وضعیت قرمز شدند و به سرعت استان البرز موفق شد که بحران شیوع بیماری کرونا را کنترل برساند.

کریم توضیح داد: استان البرز در هر دو مرحله شیوع بیماری کرونا به خوبی عمل کرده است و این به اهتمام ویژه مسئولان و مردم بود که در این روند درمانی به خوبی عمل کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز تصریح کرد: 930 نفر از ابتدای اسفندماه فوت محتمل و قطعی از شیوع بیماری کرونا بودند و تعداد بستری شدگان تا به این لحظه 461 نفر بیمار قطعی و مشکوک در حال حاضر است که 201 نفر بیمار قطعی کرونا هستند.

کریم توضیح داد: اصحاب رسانه به عنوان یکی از اهرم های نظارتی در جریان برپایی مراسم های عزاداری محرم هستند که می توان انتظار داشت با حضور آنان شاهد انعکاس مراسم ها در قالب رعایت مسائل بهداشتی باشیم. 

 

کد خبر 961510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha