۶۵ هزار بسته معیشتی بین ساکنان مناطق کم برخوردار مشهد توزیع شد

‌نائینی با اشاره به اقداماتی که برای مقابله با کرونا صورت گرفته است، گفت: تاکنون۶۵ هزار بسته معیشتی بین ساکنان مناطق کم برخوردار مشهد توزیع شده است و بیش از پنج هزار بسته معیشتی نیز توسط خیریه‌ها، انجمن‌ها و مساجد توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «رضا خواجه ‌نائینی» امروز ( 27 مرداد) در صد و دومین جلسه علنی شورای شهر مشهد، گفت: در زمینه مقابله با ویروس کرونا تاکنون 65 هزار بسته معیشتی به ارزش 16 میلیارد تومان بین ساکنان مناطق کم برخوردار و اقشار آسیب پذیر شهر مشهد توزیع شد؛ پنج هزار و 839 بسته معیشتی نیز توسط خیریه‌ها، انجمن‌ها و مساجد توزیع شده است.

 

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد افزود: هشت هزار بسته توسط آموزش و پرورش، 11 هزار و 336 بسته توسط شورای اجتماعی محلات،29 هزار و 637 بسته توسط مناطق و سازمان های شهرداری مشهد، سه هزار و 384 بسته توسط دفاتر تسهیل گری و چهار هزار و 304 بسته توسط سایر نهادها در بین مناطق کم برخوردار توزیع شده است.

 

وی با اشاره به اقدامات ویژه ای که برای کارکنان و مراجعان شهرداری صورت گرفته است، ادامه داد: این بخش شامل تشکیل تیم های پزشکی سیار برای معاینه و تست موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا، تامین دستگاه های تب سنج برای ورودی تمامی ساختمان های شهرداری و الزام مراجعان به انجام تست تب سنجی و استفاده از محلول ضدعفونی دست، راه اندازی سامانه تلفن داخلی 2115 ویژه کارکنان شهرداری می شود.

 

خواجه نائینی گفت: در راستای حمایت از شهروندان آسیب پذیر، مراکز درمانی و کسب و کارها،50 درصد اجاره بهای ماهانه و مالکانه واحدهای تجاری در تملک شهرداری در مدت مذکور بخشیده شد؛ بخشودگی اجاره دوره تعطیلی کلیه فضاهای فرهنگی، تفریحی، ورزشی، پیاده روها و محوطه های عمومی، بازارهای سیار و سایر مواردی که طبق مصوبات استانی مقابله با ویروس کرونا تعطیل بودند نیز صورت گرفت.

 

وی ادامه داد: راه‌اندازی خط تولید ماسک بهداشتی وِیژه کارکنان شهرداری مشهد و اهدا به سایر دستگاه های اجرایی و مراکز درمانی، با ظرفیت تولید روزانه 10 هزار عدد ماسک N95، خرید و استقرار یک دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل در عرصه میدان شهدا جهت استفاده در مواقع اضطراری، تامین تجهیزات مورد نیاز جهت غربالگری ورودی ساختمان ها و اجرای عملیات ضدعفونی محیط از دیگر اقدامات شهرداری بوده است.

 

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد با بیان این که آبونمان تمامی تاکسی های تحت نظارت شهرداری از ابتدای اسفند پارسال تا پایان خرداد امسال بخشیده شده است؛ گفت: اعطای مهلت پرداخت بدهی مرتبط با خدمات صدور مجوز فعالیت های مرتبط با مدیریت شهری تا تیر امسال و بخشودگی 50 درصد بهای یاد شده در3 ماهه ابتدایی امسال و اعطای مهلت 3 ماهه به تمام بدهی ها و چک های شهروندان از دیگر اقدامات حمایتی شهرداری است.

 

 

 

کد خبر 961530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha