اعزام ۸۰ مبلغ به مناطق روستایی و محروم خوزستان

حجت‌الاسلام فائزی از اعزام ۸۰ مبلغ با همکاری حوزه علمیه به مناطق روستایی و محروم خوزستان خبر داد و گفت: این مبلغان از آبان سال گذشته فعالیت فرهنگی و تبلیغی خود را آغاز و اقداماتی را بحث اشتغال، ازدواج، کمک به نیازمندان و... انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام فائز فائزی» امروز (دوشنبه 27 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه، به اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در بحث کرونا پرداخت و اظهار کرد: از سال گذشته همزمان با کلیه دستگاه‌های اجرایی، مردم و گروه‌های مردم‌نهاد اقداماتی را در جهت مقابله با ویروس کرونا انجام دادیم.

 

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان افزود: 480 هزار ماسک با استفاده از 245 چرخ خیاطی، 153 هزار لیتر مواد شوینده و آب ژاول، 10 هزار جفت دستکش، 12 هزار و 500 ژل ضدعفونی کننده دست، تهیه چهار هزار لباس بیمارستانی (گان) و ... تهیه و توزیع شد.

 

وی اضافه کرد: تهیه و توزیع 13 هزار و 500 بسته معیشتی به ارزش 150 تا 300 هزار تومان شامل گوشت، برنج، روغن، حبوبات و ماکارونی، تهیه سه‌هزار وعده پذیرایی برای پرستاران فعال در خط مقدم بیماری کرونا، تهیه و توزیع 500 پرس غذا و آب‌میوه ویژه بیماران کرونایی از دیگر اقدامات اوقاف بود.

 

حجت‌الاسلام فائزی از تهیه 20 هزار پرس غذای گرم و توزیع میان نیازمندان خبر داد و تصریح کرد: همچنین 14 کارگاه تولید ماسک و دستکش راه‌اندازی و از گروه‌های جهادی در تهیه ماسک و دستکش، ضدعفونی اماکن و معابر و توزیع غذا استفاده شد و 630 نفر از خدام افتخاری و ثابت و اعضای هیئت امنا با ما همکاری کردند.

 

وی به اعزام 80 مبلغ به روستاهای مناطق محروم با همکاری حوزه علمیه اشاره کرد و اذعان داشت: این مبلغان از آبان سال گذشته در ناطق محروم و روستایی مستقر شدند و اقدامات خوبی را در بحث فرهنگی و تبلیغ انجام دادند.

 

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان ابراز کرد: از جمله اقدامات این مبلغان تهیه 15 هزار بسته معیشتی با کمک مردم و خیران، 10 هزار پرس غذای گرم، چهار هزار بسته ضدعفونی و بهداشتی، 10 هزار ماسک، 100 کیسه آرد و ... توزیع میان نیازمندان است.

 

وی عنوان کرد: تهیه یک‌هزار و 216 مورد وسایل اولیه و توزیع نیازمندان، تامین هزینه درمان یک‌هزار و 354 نفر از روستائیان، تعمیر و ساخت 538 مورد منزل مسکونی، تعمیر 839 دستکاه برقی روستائیان، مشارکت در امر ازدواج 134 نفر از اهالی روستاها و ... از دیگر اقدامات بود.

 

حجت‌الاسلام فائزی به ایجاد 458 مورد اشتغال و تشویق مردم به مطالبه‌گری از مسئولان اشاره کرد و ادامه داد: 256 مورد ساخت اماکن عام‌المنفعه همچون مدرسه و مسجد، جمع‌آوری کمک‌های مالی با کمک خیرین و کمک به 2 هزار و 56 مورد از افراد بی‌سرپرست نیز از دیگر اقدامات این مبلغان بود.

 

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که دستگاه‌های دیگر هم پای کار بیایند و مبلغانی را به روستاهای محرومی که بدون حضور روحانی هستند اعزام کنند اثرات این کمک‌ها و خدمات چند برابر خواهد شد.

 

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان به ماه محرم اشاره کرد و یاد آور شد: به کلیه ادارات شهرستانی ابلاغ کردیم که در ماه محرم همچون سال گذشته با قوت و دقت و نظارت کامل در تمام بقاع متبرکه و صحن امامزادگان برنامه‌هایی را طبق مصوبات ستاد کرونا اجرا و همه مسائل و موارد بهداشتی را رعایت کنند.

 

کد خبر 961551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha