باغ شهری های جهرم مجوز ندارند

جوکار گفت: هیچ باغ شهری دارای مجوزی در جهرم وجود ندارد و تغییر کاربری به عنوان باغ‌شهری در قانون دیده نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «علی جوکار»، امروز (دوشنبه ۲۷ مرداد) در نشست تجلیل از خبرنگاران شهرستان جهرم با اشاره به عدم برخورداری باغ شهرهای جهرم از مجوزهای قانونی، گفت: قطعا به هیچ‌کدام از تغییر کاربری‌ها که به باغ شهر معروف شده‌اند مجوز نخواهیم داد و طبق قانون قلع و قمع می شوند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با اشاره به اینکه هرگونه خرید و فروش زمین به اصطلاح باغ‌شهر تخلف است، افزود: شهروندان به هیچ عنوان این زمین‌ها را خریداری نکنند به این دلیل که زمین‌ها مجوز نداشته و در صورت هرگونه تغییر کاربری تخریب می شود.

 

وی با اشاره به اینکه پرونده قضایی برای تمام باغ‌شهرهای جهرم تشکیل شده است، بیانکرد: احکام قطعی برخی آمده و برخی نیز در دادگاه تجدیدنظر است که منتظر صدور رای قطعی هستیم.

 

به گفته جوکار در آینده شاهد برخوردهای قهری بیشتری با این تخلف در شهرستان خواهیم بود و سعی داریم تا پایان سال نسبت به قلع و قمع باغ شهری‌هایی که احکام قضایی آنها قطعی شده است اقدام کنیم.

 

جوکار با اشاره به اینکه حمایت شورای تامین شهرستان در اجرای احکام تخریب این باغ شهر‌ها بسیار مهم است، گفت: امیدواریم با حمایت‌های شورای تامین شهرستان، دادگستری شهرستان و تامین اعتبار مالی شاهد برخورد با این تخلف در اراضی کشاورزی شهرستان باشیم.

 

مدیر جهاد کشاورزی جهرم در پایان با تاکید بر اینکه احکام خوبی در این زمینه توسط مقام محترم قضایی صادر شده است و در انتظار احکامی هستیم که در مرحله تجدیدنظر قرار دارند تا با اجرای به موقع احکام، دیگر شاهد تغییر کاربری‌های غیرقانونی در سطح شهرستان نباشیم، تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری باغات و احداث باغ شهر با سامانه ۱۳۱ تماس گرفته و اطلاع دهند.

کد خبر 961554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha