گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر  با استفاده از ظرفیت هیئت های مذهبی  در محرم

حجت الاسلام ملایی گفت: از ظرفیت هیئت های مذهبی، مداحان و مجالس سوگواری سید و سالار شهیدان در ماه محرم امسال جهت گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و تبیین جنایات ددمنشانه منافقین کوردل استفاده می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «احمد ملایی» صبح امروز (۲۸مرداد) در جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام هشتم و هفدهم شهریور ضمن عرض تسلیت درگذشت عالم و مجاهد انقلابی حضرت آیت الله ربانی (ره) اظهار کرد: اتفاقات و حوادثی که در دهه 60 اتفاق افتاد نشانه عمق دشمنی بدخواهان نظام و همدستی منافقین کوردل با آنان بود که هدف آنها از اینگونه اقدامات غیر انسانی، سرنگونی و نابودی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: اما روحیه ایثار و شهادت طلبی مردم و مسئولین باعث شد که علی رغم به شهادت رسیدن شخصیت های مهم و اثرگذار، این نظام ولایی و اسلامی با قدرت بیش از پیش به راه خود ادامه دهد.

 

حجت الاسلام ملایی در ادامه با اشاره به اتفاقات و وقایع اخیر منطقه افزود: متاسفانه اقدام دول عربی به ویژه امارات قلب اسلام  و مسلمانان را جریحه دار کرده است. دست دوستی به دشمنان اسلام و عادی سازی روابط با رژیم منحوس،  پلید، کودک کش و غاصبی که سالهاست خون پاره تن اسلام یعنی بیت المقدس و قدس شریف از چنگالش می چکد خیانتی بزرگ به مسلمانان و ظلمی بزرگ به تمام شهیدان پاک مقاومت است.  

 


وی تاکید کرد: باید طی مراسم یا راهپیمایی ابراز انزجار مردم عزیز ایران از این اقدام به گوش جهانیان می رسید اما به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا عملا امکان برگزاری راهپیمایی و اجتماع محوری در محکومیت این اقدام وجود نداشت لذا شورا بیانیه محکومیتی به این منظور صادر کرد.

 


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تاکید کرد: با توجه به اینکه امسال هشتم شهریور با تاسوعای حسینی تقارن یافته  است و با توجه به اصل و محور بودن عزادرای سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و اینکه شهدای انقلاب در امتداد همان مکتب حسینی، با همان اهداف و آرمان ها، جانشان را ایثار کردند لذا از ظرفیت عظیم هیئت های مذهبی، مداحان و مجالس سوگواری و نیز فضای مجازی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبیین جنایات ددمنشانه منافقین کوردل استفاده خواهد شد.

 


حجت الاسلام ملایی تولید و انتشار محتوا در فضای مجازی، برگزاری مسابقات فرهنگی و تبلیغات محیطی را از دیگر برنامه های بزرگداشت ایام پیش رو دانست و افزود: جهت رعایت پروتکل های بهداشتی و برگزاری مراسم عزای سلامت محور و ضرورت بهر ه برداری مردم عزیز از ابتدا تا دوازدهم محرم به صورت روزانه از سیستم های صوت ثابت راهپیمایی سطح شهر مداحی در عزای سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش پخش خواهد شد.

 

کد خبر 961630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha