ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دنبال احیای مطالبه گری در جامعه است

سردار قاسمی با تقدیر از روشنگری های ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: باید «تفکر مطالبه گری» احیا و مسئله «به من چه، به تو چه» کنار گذاشته شود و ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دنبال احیای مطالبه گری باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «علی قاسمی» در جلسه ویدئو کنفرانس با روساء و دبیران ستاد شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌های استان خراسان جنوبی گفت: حمایت از آمران معروف و نهی از منکر جزء کارهای اساسی ستاد است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بیان کرد: آموزش گروه‌های تذکر لسانی و سازماندهی آنان به طور کلی بر عهده بسیج گذاشته شده است. 

 

وی با اشاره به اینکه در آستانه هفته امر به معروف و نهی از منکر قرار داریم، افزود: دهه اول محرم آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر می باشد و شعار هفته امسال نیز «نهضت حسینی، مطالبه گری و فرهنگسازی» با کلید واژه- هشتگ #بی_تفاوت_نباشیم در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه امام حسین(علیه السلام) و یارانشان شهیدان راه امر به معروف و نهی از منکر می باشند، گفت: رسالت بزرگ امام حسین(علیه السلام) احیای امر به معروف و نهی از منکر و احیای دین جد بزرگوارشان است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت گروه های طلایه داران، اظهارکرد: در برخی از مساجد سطح استان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر فعال و در حال سازماندهی گروه های تذکر لسانی می باشند و تشکیل شوراها در سایر مساجد نیز در دستور کار قرار گرفته است .

 

سردار قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود به ساختار شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در سازمان و دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: در همه‌ی سازمان ها و ادارات شوراهای امر به معروف و نهی از منکر به ریاست مسئول اداره تشکیل شده است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی در ادامه افزود: در سال جاری مهمترین اولویت ها در محورهای مطالبه گری، فضای مجازی، تذکر لسانی و آموزش خواهد بود.

 

وی تأکید کرد: وظیفه ستاد، احیای مطالبه‌گری، عدم سکوت و فریاد زدن در مقابل ظلم و بی عدالتی ها و فصاحت است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همه بایستی به مسئولیت اجتماعی واقف باشیم، ادامه داد: اگر در حوزه مطالبه گری عمل شود، دیگر شاهد برخی ناهنجاری ها در سطح جامعه نخواهیم بود.

کد خبر 961791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha