زیرساخت های ۲ واحد فرآوری معدنی نهبندان مهیا می شود

بیکی مشکلات ۲ واحد فرآوری معدنی نهبندان که در مراحل پایانی راه اندازی هستند، را بررسی و برای حل برخی مشکلات مطروحه دستور همکاری صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (۲۸ مرداد) به همراه جمعی از مدیران شهرستانی از کارخانه در حال احداث گارنت دهسلم بازدید و مشکلات برق و آب این کارخانه را بررسی کرد.


فرماندار نهبندان در ادامه بازدید از معدن سنگ چینی آسکا این شهرستان درخواست های سرمایه گذار این معدن را در خصوص اعطای تسهیلات و تامین سوخت بررسی و در بازدید از کارخانه فرآوری سیلیس دهسلم برای تامین گاز، برق مصرفی، اعطای تسهیلات، تیغ زنی راه دسترسی، تامین سوخت لازم و خط تلفن برای این کارخانه قول مساعد داد.


«مجید بیکی» در جریان بازدید از کارخانه فرآوری سیلیس نهبندان با بیان اینکه در شهرستان نهبندان استفاده از ظرفیت های خدادادی یکی از اولویت ها و برنامه های پیش رو است، گفت: استفاده از این ظرفیت ها زمینه ساز توسعه های بعدی خواهد بود.


وی افزود: شهرستان نهبندان در بخش کشاورزی، دامپروی، معادن و بخش گردشگری ظرفیت های خوبی دارد اما چیزی که نجات دهنده مردم منطقه با توجه به وسعت است، حوزه فرآوری معدنی است.


فرماندار نهبندان با بیان اینکه سیستم خام فروشی باید تغییر کند، گفت: نگاه مسئولان این است که از سرمایه گذار در بحث فرآوری محصولات حمایت کنند چرا که سرمایه گذاران بخش فرآوری، نگاهی تولید مدارانه و به دنبال ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و جلوگیری خروج ارز از کشور نیز هستند، لذا مجموعه های مدیریتی در کنار این سرمایه گذاران درصدد حل مشکلات هستند.


بیکی تصریح کرد: در حوزه معادن و فرآوری محصولات شاهد اتفاقات خوبی در شهرستان نهبندان هستیم و تا نیمه سال ۱۴۰۰ طرح های خوبی شامل طلای هیرد، کنسانتره آهن، منیزینت دانه بندی شده، منیزیت ذهاب، بسته بندی آب، گارنت، سیلیس و آندولوزیت که پیشرفت مناسب دارند در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 
وی ادامه داد: پیشرفت های حوزه معادن و صنعت این شهرستان زمینه ساز ورود سایر سرمایه گذاران به منطقه و توسعه را به همراه خواهد داشت.


فرماندار نهنبدان با بیان اینکه نهبندان، شهرستان کمتر توسعه یافته ای استان است، تصریح کرد: ولی با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های خدادادی زیاد در این منطقه، نمی توان لفظ «محروم» را برای آن به کار برد بلکه زیرساخت های لازم را برای بهره مندی نداریم و باید در این خصوص تلاش کنیم.


بیکی خطاب به سرمایه گذار کارخانه فرآوری سیلیس دهسلم نهبندان گفت: تسهیلات لازم این کارخانه پیگیری شد و آمادگی پرداخت با مساعدت صندوق کارآفرینی امید استان وجود دارد، لذا باید طرح لازم این کارخانه تکمیل شود.


وی در این جلسه قول همکاری برای تامین برق، آب و گاز این واحد تولیدی را نیز داد و افزود: انتظار داریم نیروی بومی منطقه در این کارخانه به کارگیری شود.

کد خبر 961842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha