استفاده کردستانی‌ها از اسامی اهل‌بیت در نامگذاری فرزندان بیانگر ارادت اهل سنت به اهل‌بیت است

ماموستا سید احمد حسینی گفت: استفاده کردستانی‌ها از اسامی اهل بیت همچون حسن، حسین، فاطمه و صادق در نامگذاری فرزندان‌شان بیانگر ارادت اهل سنت به اهل بیت پیامبر اکرم(ص) است.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، ماموستا سید احمد حسینی امام جمعه موقت شهر دیواندره در جلسه ستاد شئون فرهنگی شهرستان دیواندره ضمن بیان سخنانی در باب اهل بیت(ع) اظهار داشت: اهل سنت احترام خاصی برای اهل بیت پیامبر(ص) قائل بوده و هستند.

 

وی با اشاره به اینکه اگر به اسامی که در این منطقه وجود دارد نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که بیش از ۶۰ درصد از اسامی را حسن، حسین، فاطمه، صادق، باقر، رضا، جعفر و غیره تشکیل می‌دهند، بیان کرد: این خود نشانه مودت و دوستی بزرگی است که اهل سنت نسبت به اهل بیت پیامبر(ص) قائل هستند.

 

ماموستا سید احمد حسینی در ادامه ماه محرم‌الحرام را یادآور ماه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد که امام حسین(ع) با حرکت خود این فریضه الهی را دوباره احیاء کردند.

 

امام جمعه موقت شهر دیواندره اعلام کرد: با در پیش بودن ایام ماه محرم باید شان و جایگاه این ایام حفظ شود و باتوجه به شیوع ویروس کرونا نیز حفظ سلامت مردم در اولویت فعالیت‌ها باشد.

 

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیواندره نیز در این جلسه با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم ماه سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش گفت: امیدواریم بتوانیم از رهروان واقعی آن امام همام باشیم.

 

محمدرضا خسروپور اظهار داشت: با شروع بیماری کرونا بیشترین آسیب به بخش‌های فرهنگی، مذهبی، دینی و قرآنی کشور وارد شده است به همین خاطر مسوولان در صدد احیاء این برنامه‌ها برآمدند تا با ارائه راهکارهای جدید زمینه را برای حضور مردم مهیا کنند.

 

وی افزود: برنامه‌های ماه محرم امسال اولین برنامه‌ای است که بعد از بیماری کرونا به صورت گسترده در حال انجام است اما این برنامه‌ها دارای شرایط ویژه‌ای نسبت به سال‌های گذشته است.

 

خسروپور بیان کرد: مهمترین اصل سلامتی مخاطبان است که حتما باید به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد و برنامه‌ها در کمترین زمان باید انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه شأنیت برنامه‌ها باید حفظ شود یعنی برنامه با کمترین زمان و با بهترین کیفیت اجرا شود، اعلام کرد: باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و با فاصله گذاری، استفاده از ماسک، تهیه مواد ضد عفونی کننده سلامت افراد تامین شود.

 

وی برپایی هر نوع ایستگاه صلواتی را ممنوع دانست و گفت: اگر کسی نذری دارد حتما باید به صورت خشکبار تهیه شود و یا اگر غذای گرم است باید شبکه بهداشت و درمان حتما بر روند آماده‌سازی آن نظارت داشته باشد.

 

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیواندره عنوان کرد: مراسم ایام محرم در حد امکان باید در فضای باز برگزار شود و اگر این امر مقدور نباشد باید از یک چهارم ظرفیت در مکان های بسته استفاده شود.

کد خبر 961878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha