فعالیت ۲۴ ساعته و سراسری رادیو محرم در ایام ماه محرم/استفاده از آرشیو ۴۰ مداح و ۶۰ سخنران

اشتری از فعالیت ۲۴ ساعته و سراسری رادیو محرم در ایام ماه محرم خبرداد و گفت: ما علاوه بر استفاده از مداحی های محرم ۹۹ از از آرشیو ۴۰ مداح و ۶۰ سخنران برخوردار هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «حمید اشتری» پیش از ظهر امروز(سه شنبه 28 مرداد) در نشست خبری آغاز به کار رادیو محرم که در سالن نشست های رادیو معارف برگزار شد، با تأکید بر این که در راه اندازی رادیو محرم شش کارگروه از سه ماه قبل فعالیت خود را آغاز کرده اند، اظهار داشت: کارگروه اول، امور فنی بود چراکه برای پوشش سراسری این رادیو نیازمند کارهای زیرساختی هستیم.

 

دبیر کمیته راه اندازی رادیو محرم با بیان این که در کمیته دوم امور مربوط به تولید و پخش، برنامه سازی و اموری از این دست پیگیری می‌شود، گفت: در این کارگروه حدود پنجاه نفر از پرسنل رادیو معارف کار خود را آغاز کرده اند و در ایام ماه محرم نیز فعالیت خواهند داشت.

 

وی اضافه کرد: کارگروه بعدی امور مربوط به فضای مجازی را پیگیری می‌کند؛ کارگروه چهارم فعالیت های تأمین آرشیو را انجام می دهد که لازم به ذکر است، در سال 96 تنوع مداح و ذاکر ماه 10 نفر بودند که امسال به 40 نفر افزایش پیدا کرده و واعظان و سخنرانانی که از مطالب کوتاه یک دقیقه تا سه دقیقه ای آنها استفاده می کنیم از 30 نفر به 60 نفر افزایش یافته است.

 

اشتری با اشاره به فعالیت کارگروه بعدی مبنی تبلیغ و اطلاع رسانی خاطرنشان ساخت: به طور کلی ما در رادیو محرم به صورت 24 ساعته پخش برنامه خواهیم داشت، تلاش ما بر این است که فقط مداحی ها و مرثیه ها و سخنرانی ها مربوط به سال های قبل نباشد به همین جهت بخشی از همکاران ما از مداحی های امسال نیز استفاده کرده و با ویرایش و تدوین سریع، آنها را برای پخش آماده می‌کنند.

 

وی اضافه کرد: برنامه های ثابتی نیز خواهیم داشت که از جمله آنها می‌توان به برنامه سلام بر حسین(ع)، زیارت وارث و اخبار کوتاه از محرم اشاره کنیم که به صورت منظم در زمان های تعیین شده پخش می‌شود.

 

دبیر کمیته راه اندازی رادیو محرم با تأکید بر این که استقبال شنوندگان از این رادیو بالا بوده است، خاطرنشان ساخت: ما سال گذشته نزدیک به 50 هزار پیامک را در سامانه پیامکی خود دریافت کردیم؛ امسال نیز این سامانه فعال است و تلاش می کنیم تا سلایق همه مردم را در پخش مداحی ها در نظر بگیریم و از نظرات آنها استفاده کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان ساخت: با توجه به این که برنامه رادیو محرم از رادیو نماز یعنی گیرنده های تلویزیونی هم پخش می‌شود، تلاش می کنیم تصاویر مرتبط و زیبا نمایش داده شود، به علاوه این که حدود 70 کتاب را با پخش تصاویر آنها در حوزه فرهنگ محرم و عاشورا از این طریق معرفی خواهیم کرد.

کد خبر 961932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha