همایش شیرخواران حسینی امسال در بستر فضای مجازی برگزار می شود

سرلک با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی طی۳۱مرداد برگزار می شود، گفت: امسال شیرخوارگان حسینی از طریق شبکه های ملی و استانی و با بهره گیری از بستر فضای مجازی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «محمد سرلک» امروز (۲۸ مرداد) در جمع خبرنگاران گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری برنامه های عزاداری امام حسین(ع) فصل الخطاب است و با توجه به دستورالعمل ستاد مقابله با بیماری کرونا برگزار می شود.



مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) لرستان با اشاره به اینکه استان لرستان مستعد برگزاری ۱۷۰ همایش با موضوع شیرخوارگان حسینی بوده است، افزود: امسال با توجه به معضل جهانی کرونا همایش شیرخوارگان حسینی با شیوه های متفاوتی برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: جهت پیشگیری از شیوع ویروس کر‌ونا امسال این  همایش در سراسر استان لرستان بدون حضور بانوان و شیرخوارگان برگزار و‌ از طریق فضای مجازی و رسانه ملی و محلی  جهت مشارکت خانواده های در این مراسم به صورت زنده منتشر می شود.

 

سرلک بیان کرد: همایش شیرخوارگان در مرکز استان از طریق شبکه استانی افلاک و  همایش های شیرخوارگان در  شهرستان ها از طریق فضای مجازی همزمان و به صورت آنلاین  برای مردم پخش می شود.

 

وی با اشاره به اینکه همایش شیرخوارگان هر سال با اشتیاق مادران برگزار می شود، افزود: در طول 18 سال گذشته هر سال این مراسم با شوق حضور مادران برگزار شده است.

 

مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) لرستان خاطرنشان کرد: همایش شیرخوارگان حسینی حرکتی مذهبی با محوریت سید الشهداء است که پیام مظلومیت شیرخواره حسینی را پس از 1400 سال در عالم منعکس می کند.

 

سرلک با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی بستر آگاهی بخشی، بیداری و بصیرت افزایی است، افزود: این مراسم معنوی هرسال در نخستین جمعه ماه محرم به صورت همزمان و هم شکل در 45 کشور جهان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه همایش شیرخوارگان حسینی از 18 سال پیش در کشور برگزار شده است، افزود: این غافله عاشقی حدود  15 سال است که همزمان با مسلمانان سراسر کشور در استان لرستان برگزار می شود.

 

سرلک افزود: در همایش شیرخوارگان حسینی پیام حضرت رباب(س) از طریق بانوان به گوش جهانیان می رسد و پیام قیام حضرت سید الشهداء (ع) به عالم مخابره می شود.

 

زن محور تربیت بشر است

مسوول مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) لرستان با اشاره به نقش تربیتی بانوان در خانواده، گفت: زن محور تربیت بشر است.

 

وی همایش شیرخوارگان حسینی را رونمایی از قدرت زنان در عالم دانست و خاطرنشان کرد: در این همایش بانوان با عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت لباس علوی برتن فرزندان خود می پوشند و با سربند یا صاحب الزمان(عج) همشکل و همصدا فرزندان خود را نذر قیام امام زمان(عج) می کنند.

 

سرلک خاطرنشان کرد: همایش شیرخوارگان حسینی  رونمایی از قدرت زنان و زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است.

 

مسئول مجمع جهانی حضرت علی اضغر(ع) اظهار کرد: همچنین پویش های خانگی با عنوان شیرخوارگان حسینی در استان لرستان برگزار می شود.

 

گفتنی است، همایش شیرخوارگان حسینی امسال همزمان با سراسر کشور طی نخستین جمعه ماه محرم در 31 مرداد ماه جاری راس ساعت 10 و 30 دقیقه صبح از طریق شبکه استانی افلاک پخش می شود.

 

 

کد خبر 961913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha