پویش «هر هفته الف ب ایران» در کشور اجرا می شود

جانباز گفت: پویش «هر هفته الف ب ایران» از سوی وزارت نیرو در سراسر کشوراجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «حمیدرضا جانباز» در حاشیه افتتاحیه تصفیه‌خانه فاضلاب مهدیشهر در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه آب در صیانت از بهداشت مردم نقش محوری دارد گفت: به‌طور میانگین میزان مصرف آب در ایام کرونا در سراسر کشور ۱۷ درصد افزایش داشت.

 

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بابیان اینکه در برخی استان‌ها افزایش ۴۵ درصدی میزان مصرف آب ثبت‌شده است اضافه کرد: ارتقای بهره‌وری و تاب‌آوری تأسیسات آب‌رسانی در این شرایط به‌عنوان یک سیاست جدی از سوی وزارت نیرو دنبال می‌شود.

 

وی در ادامه به اجرای پویش «هر هفته الف ب ایران» از سوی وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: این پویش در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

 

جانباز افزود: با اجرای پویش «هر هفته الف ب ایران» تا پایان سال ۹۹ هر ۲ روز یک تصفیه‌خانه فاضلاب و هرماه یک تصفیه‌خانه آب وارد مدار می‌شود.

 

معاون وزیرنیرو یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای این پویش را ارتقای تاب‌آوری تأسیسات آب‌رسانی و بهره‌مندی ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی در سراسر کشور عنوان کردو گفت: در هفته شانزدهم پویش «هر هفته الف ب ایران» برای افتتاح پروژه تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری شهر شهمیرزاد و آب‌رسانی به چندین روستای استان سمنان بااعتبار ۲۷۳ میلیارد ریال در استان حضور یافتیم.

 

وی با بیان اینکه در استان سمنان متوسط جمعیت تحت پوشش در بخش فاضلاب ۳۱ درصد است  اضافه کرد: این در حالی است که متوسط کشوری در این بخش بیش از ۵۰ درصد است.

 

جانباز بابیان اینکه با بازچرخانی آب در قالب اجرای شبکه‌های جمع‌آوری و احداث تصفیه‌خانه‌های مدرن در استان سمنان درصدد افزایش این نرم به میانگین کشوری هستیم، تأکید کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهمیرزاد یکی از مدرن‌ترین تصفیه‌خانه‌هایی است که مطابق با استانداردهای جهانی احداث‌شده است.

 

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از تجهیزات مورداستفاده در این تصفیه‌خانه تولید داخل است، تصریح کرد: این تصفیه‌خانه امکان حذف ازت و فسفر را دارد و پساب تولیدی باکیفیت مطلوب در اختیار پایین‌دستی‌ها قرار می‌گیرد.

کد خبر 961943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha