مدارس کردستان به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: با همکاری شرکت مخابرات و اداره‌کل فناوری ارتباطات مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان اظهار کرد: مدارس استان تا اول شهریور ماه به اینترنت متصل می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه 330 روستای استان فاقد اینترنت هستند، افزود: برای مدارسی که به اینترنت دسترسی ندارند بسته‌های آموزشی و محتوای الکترونیکی تهیه و تولید می‌شود و در اختیار دانش‌آموزان این روستاها قرار می‌گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: استان کردستان برای بازگشایی مدارس و آغاز سالتحصیلی جدید آمادگی کامل دارد و فعالیت پروژه‌های مهر استان در اردیبهشت ماه 99 آغاز و به صورت مستمر در کارگروه‌های مختلف پیگیری شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان یادآور شد: در راستای ساماندهی فضاهای آموزشی، جلسات هماهنگی در سطح استان با حضور نوسازی مدارس، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، فرمانداران و مدیران آموزش و  پرورش برگزار و پروژه‌های آموزشی برای سال تحصیلی جدید آماده‌سازی و به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وی با اشاره به فرایند ثبت نام و نظارت بر روند ثبت نام دانش‌آموزان، گفت: از طریق ستاد استانی پروژه مهر، ناظرینی به منظور رصد و پایش اقدامات شهرستان و مناطق تعیین و این افراد به صورت مستمر فعالیت شهرستان‌ها و مناطق را به صورت حضوری و غیر حضوری پیگیری کرده‌اند و برای مدارس نیز افراد معین انتخاب شده‌اند.

 

قربانی همچنین پیگیری امورات مربوط به توسعه سنواتی، نقل و انتقالات، تغییر دوره، سازماندهی معلمان، کلاس بندی را از دیگر اقدامات استان برای آغاز سال تحصیلی جدید بر شمرد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان از اتصال مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات با همکاری شرکت مخابرات و اداره کل فناوری ارتباطات خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی صورت گرفته و کار مشترک، مدارس تا اول شهریور به اینترنت متصل و تنها 390 روستای استان که فاقد اینترنت می باشد و مدارس آنها به اینترنت دسترسی ندارند و برای آنها بسته های آموزشی و محتوای الکترونیکی تهیه، تولید و در اختیار دانش آموزان این روستاها قرار می گیرد.

 

وی  افزود: ستاد کرونا استان باید تا ۱۲ شهریور ماه آخرین وضعیت شهرستان ها و مناطق استان را اعلام کرده تا بتوانیم بر وضعیت اعلام شده برنامه ریزی های لازم را برای آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس انجام دهیم.

کد خبر 962031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha