شبکه ملی اطلاعات به حال خود رهاشده است

جوکار با بیان اینکه به دنبال محدودیت یا فیلترینگ اینترنت نیستیم‌؛ گفت: شبکه ملی اطلاعات به حال خود رهاشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، «محمد صالح جوکار» صبح امروز در نشست شورای راهبردی سپاه و بسیج زارچ با اشاره به تشکیل شوراهای راهبردی سپاه و بسیج در نقاط مختلف کشور اظهار داشت: این حرکت که به احصا و بررسی برای رفع چالش‌ها و مشکلات می‌پردازد قابل‌تقدیر است.

وی افزود: باید بدانیم در دهه پنجم انقلاب اسلامی لازم است به کارهای مبتنی بر پژوهش بپردازیم و هر قدمی بدون تحقیق و پژوهش برداریم به نتیجه نمی‌رسد.

جوکار با اشاره به اینکه امروز بحث حکمرانی خوب مطرح می‌شود گفت: حکمران خوب کسی است که بتواند ضمن حفظ ارزش‌ها، زمینه پیشرفت کشور را فراهم کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر از ظرفیت و توانمندی که امروز در جامعه ما وجود دارد استفاده کنیم قطعاً این موضوع بسیار مهم محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز در سایه یک مثلث سه‌ضلعی مدیریت، برنامه و منابع باید فعالیت کرد و قطعاً هر یک از این سه رأس در مدیریت حذف شود، با مشکل جدی روبرو می‌شویم.

نماینده مردم شهرستان‌های یزد و اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی به سند چشم‌انداز ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: آیا ما تا ۵ سال آینده به اهداف این سند دست پیدا می‌کنیم؟ قطعاً خیر، ما بهترین سندها را می‌نویسیم ولی در کمدها آرشیو می‌کنیم.

جوکار افزود: تنها ۳۰ درصد برنامه توسعه کشور محقق شده و این اصلاً خوب نیست که ما برنامه‌ریزی کنیم ولی هیچ زمانی عملیاتی نشود.

وی گفت: اینکه میگوییم در گام دوم نیاز به تحول داریم منظور در ساختار، نظامات و رفتار است وگرنه لزومی نداشت که حضرت آقا برای آن بیانیه بدهند.

وی افزود: چرا ساخت یک کتابخانه در زارچ ۱۲ سال طول می‌کشد و یا موضوع تسهیل ساخت مسکن برای جوانان ۲۰ سال زمان می‌برد درحالی‌که زمین و تسهیلات آن موجود است.

جوکار گفت: در مجلس نهم بحث زمین مسکن در زارچ را حل کردیم ولی همچنان این طرح با مشکل مواجه است، چرا باید در کشور ما پروژه ساخت مسکن جوانان این‌قدر طولانی شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: ما باید تمرکزگرایی را کنار بگذاریم و دولت بیشترین اختیارات را به استان‌ها واگذار کند، قطعاً به این صورت بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام گرفتاری‌های ما این است که اختیارات و منابع ما متمرکز در پایتخت است و کارشناسان و مدیران تهرانی که هیچ آشنایی با روستاها و شهرهای مختلف کشور ندارند باید برای آن تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه قانون انتخابات شوراها مشکلاتی دارد گفت: انتخابات شوراها به‌هیچ‌عنوان نباید سیاسی باشد ولی ما آن را به سیاسی‌ترین انتخابات کشور که ریاست جمهوری است گره زدیم، این کار اشتباه است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حتی می‌توان برای برگزاری انتخابات شوراها در بازه زمانی مختلف در هر استان بررسی‌های لازم را انجام داد گفت: نکته مهم این است که بیشترین کارها و فعالیت‌های عمرانی در حوزه شوراها است و اگر شوراها سیاسی شوند نمی‌توان نتیجه درستی به دست آورد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه مسئولان باید در کنار مردم باشند گفت: مردم انتظار دارند که مسئولان آن‌ها را همراهی کنند و به حرف‌ها و دغدغه‌های آن‌ها توجه داشته باشند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی به انتقادهایی که در مورد طرح مرتبط با فضای مجازی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: ما به دنبال این هستیم که تهدیدات فضای مجازی را کم کرده و از فرصت‌های آن بیشتر استفاده کنیم.

جوکار تأکید کرد: میلیاردها تومان پول مردم امروز در فضای مجازی است ولی هیچ مدیریتی بر آن ندارم، امروزه ما میلیون‌ها دلار در این عرصه به جیب آمریکایی‌ها می‌ریزیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فرصت‌های شغلی که امروز می‌توانیم در فضای مجازی به‌ویژه در حوزه استارت آپ ها استفاده کنیم را متأسفانه رها کردیم و شبکه ملی اطلاعات را کنار گذاشته‌ایم.

وی ادامه داد: ترکیه سه هفته پیش با قانونی اینترنت را محدود کرد ولی ما به دنبال محدودیت و فیلترینگ نیستیم بلکه به دنبال بهترین استفاده و بهره‌گیری از این فضا هستیم.

کد خبر 965424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha