بازگشت ۱۰۰ هزار دانش‌آموز بازمانده به تحصیل به نظام آموزشی

زینی‌وند گفت: با اجرای طرح آبا «آشتی با آموزش» ۱۰۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل پایه اول و دوم مقطع متوسطه در کشور به چرخه تحصیل علم باز می‌گردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «مجتبی زینی‌وند» امروز (سه‌شنبه ۲۸ مرداد) در شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری که در سالن شهید مردانی استانداری برگزاری شد، اظهار داشت: طرح «آبا» از سال گذشته در استان سیستان و بلوچستان آغاز شد و یک هزار دانش ‌آموز را تحت پوشش خود قرارداد و پس از آن در استان های کرمان و خراسان جنوبی به مرحله اجرا گذاشته شد.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ابراز امیدواری کرد: طرح «آبا» به زودی نیز در استان چهارمحال و بختیاری و دیگر استان های کمتر برخوردار کشور اجرا شود.

 

زینی‌وند بابیان اینکه این دانش‌آموزان به ۲ شیوه گروهی و فردی تحت آموزش قرار می‌گیرند، اظهار داشت: طرح «آبا» در گام نخست به صورت آموزش آفلاین و آنلاین اجرا می شود و در گام بعدی زمینه حضور این دانش آموزان به مدت 2 روز در هفته تداوم می یابد.

 

وی ادامه داد: اجرای این طرح در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی آغاز شده و در استان چهارمحال و بختیاری نیز که از استان‌های هدف این طرح است به زودی اجرا میشود.

 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در ادامه بابیان اینکه شیوع ویروس کرونا و انتقال کلاس‌های درس در بستر شبکه شاد، تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نامی در مدارس غیرانتفاعی را کاهش نداد، اظهار داشت: از آنجا که خدمات‌ آموزشی در مدارس غیر انتفاعی با شیوع ویروس کرونا تغییری نکرد و این مدارس علاوه‌ بر ارائه خدمات در بستر شبکه شاد، خدمات بیشتری در قالب کلاس‌ها و آزمون ‌های آنلاین در اختیار دانش‌آموزان قرار دادند از همین رو همچنان مورد اقبال اولیا بوده و کاهش ثبت‌نامی در این خصوص نداشته‌ایم.

 

زینی‌وند تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس غیرانتفاعی تحصیل کردند و در سال تحصیلی جدید اگرچه هنوز فرصت ثبت‌نام وجود دارد اما در حدود همین تعداد دانش‌آموز ثبت‌نامی گزارش شده که تفاوت چندانی به سال گذشته نداشته است.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آمادگی آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، خاطرنشان کرد: اجرای هرچه بهتر این موضوع به همکاری و همراهی سایر دستگاه ‌ها نیاز دارد چرا که ایجاد بسترهای سخت‌افزاری نیازمند مشارکت و همراهی دیگر دستگاه ‌های متولی است.

 

کد خبر 962033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha