فقر فرهنگی مهمترین مشکل مناطق محروم و حاشیه ای شهر است

زینلی پور با اشاره به اهمیت توجه دستگاه های فرهنگی در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: فقر فرهنگی مهمترین مشکل مناطق محروم و حاشیه ای شهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محسن زینلی پور » روز گذشته در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:  در مناطق حاشیه نشین و کمتر توسعه یافته کارهای خوبی انجام می شود اما بیشتر آنها در زمینه معیشت است در حالی که بایستی در کنار آن توجه ویژه ای به فرهنگ شود زیرا کمتر شاهد حضور دستگاه های فرهنگی در این زمینه شده است.

مسئول کانون فرهنگی هنری وحدت حسن آباد بیان کرد: گروه های جهادی در این منطقه فعال شده است که امیدواریم بتوانیم در کنار فعالیت های معیشتی در زمینه فعالیت های فرهنگی گام برداریم.

وی افزود: بودجه های محدود برای کانون ها و مساجد از جمله مشکلات دیگر ما است زیرا برای فعالیت های فرهنگی نیازمند بودجه هستیم و در غیر اینصورت نمی توانیم در این زمینه گام برداریم.

زینلی پور بیان کرد: ما می توانیم با محوریت مسجد در جهت ترویج کتاب و کتابخوانی حرکت کنیم و اگر در زمینه این طرح ها حرکت کنیم می توانیم جذب به مساجد را دنبال کنیم.

مسئول کانون فرهنگی هنری وحدت حسن آباد گفت: توانمندی و حضور نیروی انسانی را در مناطق محروم داریم اما مشکل اصلی ما در زمینه امکانات است و در صورتی که بتوانیم امکانات را فراهم کنیم می توانیم بسیاری از اقدامات فرهنگی را داشته باشیم.

وی گفت: فقر فرهنگی در این مناطق بسیار مشهود است که باید با همکاری دستگاه های فرهنگی در این جهت گام بردارند.

کد خبر 962080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha