محرم فرصت بصیرت افزایی است

حجت الاسلام شجاعی گفت: محرم فرصت بصیرت افزایی و معرفت افزایی است و باید تلاش شود تا در ماه محرم امسال بیش از همیشه در این راستا تلاش شود.

حجت الاسلام «رمضان شجاعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در نکا اظهار کرد: ماه محرم ماه بصیرت عاشورایی است که دلدادگان سرور و سالار شهیدان در محافل و مجالس باید بیش از همیشه به بصیرت افزایی و معرفت افزایی توجه کنند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نکا افزود: توجه به شناساندن یزیدیان جهان و استکبار و سلطه گران یکی از وظایف مهم ما برای آگاهی رسانی به جامعه است و نباید از این مهم غافل شد و باید در ماه محرم بیش از هر زمان دیگری بصیرت افزایی کرد.

 

وی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا بسیاری از برنامه ها و اجتماعات کنسل شده است،خاطر نشان کرد: سیاه پوش کردن مساجد و بقاع متبرکه توسط هیات امنا و خادمان با کرونا در محرم هیچ منافاتی ندارد و امیدواریم این مهم با قوت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

 

حجت الاسلام شجاعی گفت: برگزاری محافل در اماکن سربسته براساس اعلام ستاد کرونا کشور ممنوع است و خادمان بقاع متبرکه و هیات امنا باید با توجه به این مساله برنامه ریزی مناسبی را برای عزاداری امام حسین(ع) و یارانش در فضای باز انجام دهند.

 

وی خاطر نشان کرد: برگزاری محافل و اجتماعات در فضای باز بقاع متبرکه و امامزادگان با رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی باشد و مردم نذورات و احسان خود در ماه محرم را باید به سمت توزیع بسته های بهداشتی و ماسک زیر نظر هیات امنای بقاع متبرکه سوق دهند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نکا افزود: اطعام دهی در محرم امسال ممنوع است و ارزاق باید به صورت خشک و بسته بندی خادمان بقاع متبرکه و هیات امنای امامزادگان در بین نیازمندان و مجاوران امامزادگان توزیع شود.

 

حجت الاسلام شجاعی تصریح کرد: امسال که دسته روی ها و عزاداری های محرم ممنوع است؛ انتظار داریم سخنان رهبری و امام راحل در راستای عزاداری ها و  مراسمات این ماه به صورت بنر در اماکن پر تردد نصب و آگاهی رسانی شود.

کد خبر 962107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha