۶۰ نوآموز بدو ورود به دبستان در شیروان به پزشک متخصص ارجاع داده شدند

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: امسال در طرح سنجش سلامت آمادگی جسمانی، ۶۰ نوآموز بدو ورود به دبستان در شیروان به پزشک متخصص ارجاع داده شدند.

«علی متقیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: برای سال تحصیلی جدید ۶۰ دانش آموز به پزشک متخصص ارجاع داده شدند که پس از بررسی های لازم، نتایج اعلام خواهد شد.

 


مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی بیان کرد: در سال تحصیلی جاری در این شهرستان، هزار و ۶۶۴ نفر مورد سنجش سلامت آمادگی جسمانی قرار گرفتند که مشکلات افراد ارجاع داده شده به پزشک متخصص آمادگی تحصیلی، بینایی، جسمی و غیره بوده است.

 


متقیان با اشاره به اینکه در مدارس استثنایی این شهرستان کمبود نیروی آموزشی نداریم، عنوان کرد: اکنون نیروی توانبخشی و  دو گفتار درمان تامین شده است و پیگیر جذب یک نیروی کاردرمان برای تکمیل مدارس استثنایی شیروان هستیم.

 


وی با اشاره به توزیع و تامین کتاب های درسی دانش آموزان و وضعیت مطلوب کلاس های متوسطه و ابتدایی خاطرنشان کرد: پیش دبستانی به جهت مداخله زودهنگام یکی از گام های اصلی است که پیگیر ساخت یک مدرسه از محل کمک های خیرین هستیم که با احداث آن کودکان زیر چهار سال هم پذیرش می شوند.

 


مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی تصریح کرد: اینک به دلیل نبود فضا فقط کودکان بالای چهار سال در این شهرستان پذیرش می شوند که با احداث این مدرسه پذیرش زیر چهار سال هم صورت می گیرد.

 


 متقیان ادامه داد: ۴۹۱ دانش آموز در مدارس استثنایی و تلفیقی این شهرستان تحصیل می کنند که از این تعداد ۲۴۰ نفر در مدارس استثنایی هستند.

 


وی اظهار داشت: از مجموع کل دانش آموزان استثنایی این شهرستان، ۲۰۰ نفر شهری و  ۴۰ نفر روستایی در هشت کلاس روستا ساماندهی شده اند که معلم مشخصی را به روستاها می فرستیم.

 


وی گفت: یادگیری تنها به استعداد بستگی ندارد بلکه به توانایی جسمانی، توانایی شنیدن، دیدن و گفتن نیز بستگی دارد؛  بنابراین باید تمام توانایی نوآموزان سنجیده شود تا آموزش‌های متناسب با نیاز هر یک ارایه شود.

 


متقیان افزود: کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌ های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی از اهداف اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی نوآموزان است.

 

 

کد خبر 962112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha