اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی  بر عهده هیئت امنای مساجد است

یوسفیان با تاکید به اینکه عزاداران حسینی حتما در مراسم‌‌های محرم از ماسک استفاده کنند گفت: اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌‌ها محرم بر عهده هیئت امنای مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال، «نسیبه یوسفیان» صبح امروز(چهارشنبه، 29مرداد) در همایش استقبال از ماه محرم که در حسینیه مسجد جامع ماسال برگزار شد اظهار کرد: به دلیل ویروس کرونا محدودیت‌هایی در برگزاری مراسم ایام محرم داریم.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان ماسال با بیان اینکه شب‌های قدر هم معضل کرونا را داشتیم اما توانستیم سربلند بیرون بیائیم افزود: حال کنونی وضعیت شهرستان و استان مساعد نیست و الزامی است که همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

 

وی با بیان اینکه باید مراسم‌های ایام محرم در اماکن باز و نهایت در مکان‌هایی با سقف 6 متر برگزار شود گفت: عزاداری و زنجیرزنی در مکان ثابت مجاز ولی جابه‌جایی دسته‌ها ممنوع بوده و حداکثر زمان برگزاری مراسم 2 ساعت است.

 

یوسفیان با بیان اینکه استفاده از طبل و سنج در عزاداری‌ها ممنوع است تصریح کرد: عزاداران حسینی حتما در مراسم‌ها از ماسک استفاده کنند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان ماسال با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود نذورات برای خرید ماسک جمع‌آوری شود خاطرنشان کرد: اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی بر عهده هیئت امنای مساجد است.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم شیرخوارگان و تشت گذاری ممنوع است اظهار کرد: با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از مهر شخصی اقامه نماز جماعت بلامانع است.

 

یوسفیان با بیان اینکه توزیع پذیرایی نیز ممنوع و از مواد خشک بسته‌بندی برای پذیرایی استفاده شود افزود: هیئت‌های مذهبی از برپایی هر گونه موکب و ایستگاه صلواتی خودداری کنند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان ماسال تاکید کرد: اگر نذورات تعیین شده است و باید حتما پخت باشد زیر نظر بهداشت و در یک مکان در کل سطح شهرستان باید انجام شود.

 

کد خبر 962129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha