۷۵۰ بسته بهداشتی بین مدارس مناطق محروم کردستان توزیع می‌شود

افشین خوشگوار گفت: تعداد ۷۵۰ بسته وسایل بهداشتی شامل ماسک، مایع ضدعفونی و مایع سفیدکننده از اول شهریور ماه امسال بین مدارس مناطق محروم و کم برخوردار توزیع می‌شود.

افشین خوشگوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان از  توزیع مبلغ 20 میلیارد  و 390 میلیون ریال از محل اعتبارات ابلاغی وزارت طی دو مرحله در بین 16 شهرستان و منطقه آموزشی استان خبر داد.

 

وی افزود: همچنین از محل دپوی اعتبارات سال 98 معاونت تربیت بدنی و سلامت، تعداد 750 پک وسایل بهداشتی شامل ماسک، مایع ضدعفونی و مایع سفیدکننده به ارزش ریالی 3 میلیارد ریال برای توزیع در مدارس مناطق محروم و کم برخوردار تهیه شده است و در هفته اول شهریور توزیع خواهد شد.

 

وی به تشریح اقدامات و عملکرد کارگروه سلامت و امور بهداشت، ذیل ستاد پروژه مهر استان  پرداخت و گفت: فعالیت‌های این کارگروه در سه محور آموزشی، نیروی انسانی و تدوین و ارسال شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌ها انجام شده است.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت استان  آموزش و توانمندسازی نیروی‌های خدماتی،  توانمندسازی مدیران و معلمان مدارس طی دوره  ضمن خدمت  6ساعته، آموزش و آگاه‌سازی دانش‌آموزان با راه‌اندازی کارگروه تهیه و تدوین محتوا وهمچنین تهیه و پخش 7 برنامه رادیویی و تلویزیونی  با موضوع سلامت و بهداشت در مدارس را از مهمترین اقدامات این بخش عنوان کرد.

 

مسئول کارگروه سلامت و امور بهداشتی پروژه مهر استان، پوشش کمبود نیروی انسانی با تدوین طرح رابطین بهداشتی و الزام به کارگیری نیروی مراقب سلامت در مدارس غیر انتفاعی و هیات امنایی از محل درآمدهای این مدارس از اهم اقدامات بخش نیروی انسانی بر شمرد.

 

به گفته وی تهیه، تدوین و ابلاغ  دستورالعمل الزامات بازگشایی مدارس در حوزه سلامت و ایمن و چاپ و توزیع 6 هزار پوستر با موضوعیت رعایت فاصله اجتماعی، شستشوی اصولی دست‌ها، توصیه‌های کرونایی  در کلاس درس و  محیط مدرسه از مهم‌ترین اقدامات محور تدوین و ارسال شیوه‌نامه‌ها و دستور العمل‌ها بوده است.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت استان از تهیه و ارسال توصیه‌های ویژه  بازگشایی مدارس خبر داد و اظهار داشت: نظر به بازگشایی مدارس در نیمه شهریور ماه سال‌جاری و ضرورت تمهید مقدمات حضور دانش‌آموزان با رویکرد حفظ سلامت و امنیت ذی‌نفعان با تکیه بر رعایت دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی، مجموعه توصیه‌هایی لازم برای اطلاع رسانی به دانش‌آموزان و خانواده‌های تهیه و به مدارس ارسال شده است.

کد خبر 962143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha