هیئت امنای مساجد سوگواری‌های حسینی(ع) را مدیریت کنند

حجت‌الاسلام موسوی گفت: هیئت امنای مساجد مراسم‌‌های سوگواری و عزاداری حسینی(ع) را مدیریت کنند تا پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌ها رعایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال، حجت‌الاسلام«سیدهادی موسوی» صبح امروز(چهارشنبه، 29مرداد) در همایش استقبال از ماه محرم که با حضور هیئت امنای مسجد و هیئت‌های مذهبی در حسینیه مسجد جامع برگزار شد اظهار کرد: با توجه با شرایط خاص امسال، انتظار می‌رود اعضای هیئت امنای مساجد به عنوان متولیان اقامه عزای امام حسین(ع) پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 

امام جمعه ماسال افزود: با توجه به شرایطی که در ماه رمضان داشتیم مقام معظم رهبری آن زمان فرمودند؛ «متدینین و نمازگزاران ما هر قدر پروتکل‌ها سخت‌گیرانه باشد رعایت می کنند» اکنون همان شرایط را داریم و می‌طلبد که همچون لیالی قدر مسائل بهداشتی را اجرا کنیم.

 

وی با بیان اینکه هیئت امنای مساجد برای برگزاری مراسم‌های محرم فضای بازی متناسب با پروتکل‌های بهداشتی فراهم کنند گفت: اگر فراهم کردن چنین فضایی امکان نداشت، مراسم در داخل مساجد با رعایت فاصله اجتماعی و میزان یک چهارم ظرفیت مساجد برگزار شود.

 

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه امسال شرایط اضطراری است و باید مراسم را به خوبی مدیریت و فضای برگزاری مراسم را قبل و بعد از ورود عزادارن ضدعفونی کنیم تصریح کرد: هیئت امنا موظف به تهیه ماسک برای عزادارانی که ماسک ندارند هستند تا کسی بدون ماسک وارد فضای مراسم نشود.

 

امام جمعه ماسال با بیان اینکه فاصله‌گذاری توسط علامت بر روی صندلی و فرش انجام شود تا عزاداران با فاصله از هم بنشینند خاطرنشان کرد: مراسم‌های عزاداری نباید بیشتر از 2 ساعت به طول بینجامد.

 

وی با بیان اینکه باید از هم اکنون برای شب‌های تاسوعا و عاشوار برنامه‌ریزی داشته باشیم و هیئت امنا مدیریت کنند تا با مشکل روبه‌رو نشویم اظهار کرد: شهرستان ماسال از نیمه‌شعبان تا کنون در طرح مواسات و کمک مومنانه بالغ بر پنج هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کرده است.

 

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه این رزمایش اکنون تحت عنوان نهضت تعاون و احسان ادامه دارد افزود: باید از ظرفیت محرم در راستای این رزمایش استفاده کنیم.

 

امام جمعه ماسال گفت: با توجه به اینکه امسال پذیرایی و پخت در مراسم های حسینی نداریم، مبالغی از کسانی که سال‌های قبل نذر می‌کردند جمع‌آوری و توسط هیت امنا برای نیازمندان بسته‌های غذایی تهیه شود.

 

وی تاکید کرد: با وجود همه مشکلات، مساجد به هیچ وجه نباید تعطیل شود و محرم باید به نحو احسن و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

کد خبر 962144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha