طرح «نذر خون» در استان اردبیل اجرا می شود

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل گفت: طرح «نذر خون» در پایگاه های انتقال خون استان اردبیل به مناسبت ماه محرم و صفر با هدف کمک به بیماران نیازمند اجرایی می شود.

«شراره دژکام» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: طرح «نذر خون» در پایگاه های انتقال خون استان اردبیل به مناسبت ماه محرم و صفر با هدف کمک به بیماران نیازمند اجرایی می شود.

 

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل تصریح کرد: داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت نوبت دهی انتقال خون ثبت نام و «نذر خون» خود را در موعد مشخص شده ادا کنند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: طرح نوبت دهی برای «نذر خون» طی سال های گذشته با هدف کاهش ازدحام جمعیت در روزهای عاشورا و تاسوعا اجرا می شد و داوطلبان و عزاداران حسینی می توانستند نذر خود را در روزهای که بیماران نیازمند خون بودند، اهدا کنند.

 

وی تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه و کاهش بانک خون از علاقمندان و داوطلبان درخواست می شود تا با مشارکت در «نذر خون» از بیماران نیازمند حمایت کنند.

 

دژکام اعلام داشت: اهدای خون از زمان شیوع بیماری کرونا با پروتکل های بهداشتی سخت گیرانه ای به دلیل کاهش نگرانی های بیماران صورت می گیرد و تاکنون هیچ مشکل بهداشتی در زمینه آلودگی خون در استان گزارش نشده است.

 

مدیر کل انتقال خون استان خاطر نشان کرد: پایگاه خونگیری در شهرستان اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر و خلخال آماده خونگیری از اهداکننده خون است.

 

دژکام افزود: بهبودیافتگان کرونا در استان اردبیل می توانند با پیوستن به پویش «شکرانه سلامت» پلاسمای خود را به دیگر بیماران مبتلا به این ویروس اهدا کنند.

کد خبر 962151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha