جامعه مداحان باید عقلانیت قیام امام حسین(ع) را ترویج کند

امام جمعه کرمانشاه، گفت: جامعه مداحان باید در کنار شور حسینی و عاطفه ، عقلانیت قیام حضرت سید الشهدا(ع) را تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه وبه نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در گردهمایی مداحان و ذاکران استان کرمانشاه که با حضور مداحانی از شهرهای قم و همدان در شهرستان سنقر و کلیایی برگزار شد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ، بر لزوم تربیت پذیری جامعه و خصوصاً جوانان از تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) تأکید کرد.

 

امام جمعه کرمانشاه افزود: خداوند به همه ما توفیق دهد تا نفس آخر نوکری امام حسین(ع) را داشته باشیم، زیرا اگر این توفیق را یافتیم تربیت ما تربیت الهی می شود و در دنیا و آخرت بهترین سرمایه را خواهیم داشت.

 

آیت الله علماء با اشاره به اهمیت تاسوعا و عاشورا و گستردگی دستگاه امام حسین(ع) تأکید کرد: اگر تمام ثرورت دنیا را جمع کنند ، نمی توانند برنامه ای همچون مراسم تاسوعا و عاشورای و اربعین را رقم بزنند ، زیرا این موضوع موضوعی مادی نیست که بتوان وجهی مادی برای آن در نظر گرفت، بلکه حرکت، حرکتی فطری والهی است که عاشقی امام حسین(ع) جواب آن می باشد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت تربیت در سیره ائمه معصومین(ع) تصریح کرد: دهه اول ماه محرم دهه امر به معروف و نهی از منکر است، لذا باید در کنار عزاداری، پیرامون فلسفه قیام حضرت تعمق و اندیشه نماییم و بدانیم که اساس امر به معروف و نهی از منکر تربیت است.

 

وی با مهم دانستن حضور جوانان در جامعه و ضرورت دستگیری جوانان خاطر نشان ساخت: در بیانیه گام دوم انقلاب ، مقام معظم رهبری( مدظله العالی) تأکید زیادی بر لزوم جذب جوانان دارند، لذا ما هم باید در پیروری از فرامین رهبر و مقتدای خود، از فرصت ماه محرم و صفر استفاده برده و نسبت به دستگیری جوانان اهتمام لازم را داشته باشیم و دقت کنیم، تربیت جوانان بر مدار الهی و اسلامی و قرآنی، جامعه مسلمین را از انواع گزندها محفوظ می دارد.

 

این استاد حوزه های علمیه بیان داشت: وای بر ما اگر محرم و صفر بر ما بگذرد و نسبت به اهیمت سیره ائمه معصومین (ع) اندیشه ننماییم و خود و خانواده خود را با سخن و سیره ائمه آشنا نکنیم، زیرا اگر به حقیقت قیام امام حسین(ع) بیندیشیم ، بهتر می توانیم اندیشه و تفکر الهی معصومین(ع) را درک کنیم.
 

کد خبر 962424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha