ویژه برنامه های کانون های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان در هفته جهانی مساجد اعلام شد

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان ویژه برنامه های کانون را در هفته جهانی مساجد اعلام کرد.

«حجت الاسلام مهدی پودینه» با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان اظهار داشت: روز جهانی مساجد روز مبارک و میمونی است که به پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات و با موافقت کشورهای اسلامی در تقویم برخی از کشورهای اسلامی آمده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان ادامه داد: ریشه نامگذاری روز جهانی مساجد به روزی بر می گردد که یک صهیونیستی مسجد الاقصی را به آتش کشاند، از همان روز بود که کشورهای اسلامی برای حفظ و پاسداری از حریم مساجد 21 آگوست یا همان 31 شهریور به نام روز جهانی مساجد نامگذاری کردند.

 

پودینه یادآور شد: تجلیل از برگزیدگان برتر فهما، بازدید و سرکشی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد، رسانه ای کردن فعالیت های کانون، حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری در برنامه زنده ویژه برنامه تلویزیونی، اهدای قرآن، اهدای تابلوی تلاوت  به مساجد، خریداری تجهیزات کتابخوانی و توزیع آن بین کانون های فرهنگی و هنری و تکریم و تجلیل از خانواده های شهدا  از جمله ویژه برنامه هفته جهانی مساجد در استان است. 

 

وی افزود: در حال حاضر هزار و 394  کانون فرهنگی و هنری در مساجد شیعه و سنی سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

 

گفتنی است هفته جهانی مساجد از 30 مرداد تا پنجم شهریور در سیستان و بلوچستان گرامی داشته می شود.

کد خبر 962431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha