طرح حمایت از زنان سرپرست خانوار به زودی ابلاغ می شود

بهاری گفت: طرحی در جهت مهارت آموزی و کمک های مادی و معنوی زنان سرپرست خانوار آماده شده است که به زودی به فرمانداری ها ابلاغ خواهد شد تا این قشر حمایت شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند؛«عباسعلی بهاری» ظهر امروز (29 مرداد) در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده شهرستان نهبندان اظهار کرد: بیانات استاندار خراسان جنوبی با سازمان های مردم نهاد نقشه راه این تشکل‌ها است.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار باید توانمند شوند، گفت: در این راستا طرحی در جهت مهارت آموزی و کمک های مادی و معنوی این قشر پیاده خواهد شد و به فرمانداری ها ابلاغ خواهد شد تازنان سرپرست مشمول این طرح حمایت شوند.

 

بهاری با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار این طرح می توانند در خانه کسب و کار داشته باشند؛ اضافه کرد: این طرح بهترین فرصت برای کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه زنان است.

 

وی تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد با دستور استاندار خانوارهایی را شناسایی و در جهت آموزش و مهارت سنجی کمک کننده خواهند بود، همچنین ادراه کل فنی و حرفه ای مدارکی را برای این بانوان صادر خواهد کرد.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به طرح رونق خوشه های صنایع دستی در استان، گفت: طرح حمایت از زنان سرپرست خانوار در کنار طرح خوشه های صنایع دستی موجب رونق اقتصادی و کاهش آسیب ها می شود.

 

بهاری با اشاره به رشد کیفی و کمی سازمان های مردم نهاد تصریح کرد: بر اساس آمار عملکرد این سازمان ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم سازمان های مردم نهاد در حوزه های کاری خودشان به صورت تخصصی عمل کنند.

کد خبر 962445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha