توسعه زیرساختی ماکو یک ضرورت اساسی است

محمد اسلامی، توسعه زیرساختی ماکو یک ضرورت اساسی دانست و گفت: منطقه آزاد ماکو یک فرصت بسیار خوب برای شکوفایی شمال آذربایجان غربی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه و به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، «محمد اسلامی» امروز(29مرداد) در حاشیه بازدید از بزرگراه گیت ورودی منطقه آزاد ماکو گفت: اقدامات بسیار خوبی در منطقه آزاد ماکو در راستای بهبود زیر ساخت‌های ارتباطی صورت گرفته و ما باید برای بقیه این جاده به سمت ایواوغلی تصمیم‌های جدیدی بگیریم.

وی اضافه کرد: مسیر بزرگراهی تبریز - بازرگان برای ما بسیار مهم است و باید به صورت بزرگراه احداث شود که متاسفانه تا به امروز با تاخیر انجام شده است.

وی بیان کرد: مسیر تبریز - مرند با سرعت بیشتری در حال انجام است و احداث مسیر بزرگراهی مرند تا ایواوغلی و ایواوغلی تا گیت ورودی ماکو جزو برنامه های وزارت راه و شهرسازی به شمار می رود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سفر قبلی به استان مذاکراتی با استاندار آذربایجان‌غربی در این خصوص انجام شده و امروز هم می خواهیم آن را قطعی بکنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در توضیح اقدامات سازمان در خصوص توسعه زیرساختی این منطقه اظهار کرد: طول این بزرگراه ۵۲ کیلومتر است که هم اکنون این پروژه در سه قطعه توسط سه پیمانکار در حال تکمیل بوده و پیشرفت کنونی طرح نزدیک به ۸۵ درصد است.

محمدرضا عبدالرحیمی در خصوص اعتبار این پروژه اظهار داشت: این پروژه‌ها با اعتبار نزدیک به یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اجرایی می شود که در تلاش هستیم تا بعد از اتمام برخی قطعات پروژه و اجرای تعهدات وزارت راه و شهرسازی در خصوص علائم و خط کشی ها، امسال به بهره برداری برسد.

کد خبر 962474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha