۱۱۵ پروژه عمرانی در هفته دولت به بهره برداری می رسد

فرماندار زاهدان گفت: ۱۱۵ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۷۷ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری می رسد و نیز کلنگ احداث ۳۹ پروژه با هزینه ۳۴ میلیارد تومان به زمین زده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «ابوذر مهدی نخعی» در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: کشور و به موازات آن سیستان و بلوچستان به امید آفرینی نیاز دارد.

 

فرماندار زاهدان با  تاکید بر اینکه تصویر واقعی سیستان و بلوچستان را به کشور منعکس کنیم، ادامه داد: گاهی رسانه ها تصویر و چهره استان سیستان و بلوچستان را بزرگنمایی می کنند که  گویا سیستان و بلوچستان کانون خشن، مواد مخدر و ترور است در حالی که  این امر دور از واقعیت است.

 

نخعی یادآور شد: چهره خشن از سیستان و بلوچستان تصویر باز دارندگی دارد که گاهی اعتماد به نفس را از ما می گردد.  

 

وی افزود: وقتی یک پژوهشگر و سرمایه گذار قصد سفر به استان دارد با تصویر بازدارنده روبه رو می شود.  

 

فرماندار زاهدان به موقعیت راهبردی سیستان و بلوچستان در کشورمان اشاره کرد و خاطرنشان نمود: باید دروازه تجارت به روی سیستان و بلوچستان باز شود.

 

نخعی یادآور شد: رسانه ها در معرفی صحیح ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سیستان و بلوچستان رسالت مهمی دارند.

 

وی با بیان اینکه علی رغم تحریمها پروژه های کلیدی سیستان و بلوچستان به بن بست مالی برخورد نکرده است، افزود: باید چهره محرومیت و غبار هر چه سریعتر از استان سیستان و بلوچستان برچیده شود.

 

فرماندار زاهدان تاکید کرد:پروژه گازرسانی به درب منازل در شهر زاهدان در خوشبینانه ترین حالت قرار بود 17 تا 18 سال زمان ببرد در حالی که اگر با کرونا روبه رو نمی شدیم در هفته دولت امسال کار گازرسانی به درب منازل به اتمام می رسید.

 

نخعی با بیان اینکه دومین حاشیه نشینی کشور به زاهدان اختصاص دارد، یادآور شد: حاشیه های شهر زاهدان در  سرانه های بهداشتی، آموزشی، رفاهی، ورزشی و فرهنگی نسبت به متوسط  شاخص کشوری فاصله معناداری دارد.

 

وی افزود: استانهای توسعه یافته و برخوردار در زمینه عمرانی  سهم توسعه یافتگی خودشان را نسبت به عدم توسعه یافتگی استان سیستان و بلوچستان پرداخت کنند.   

 

فرماندار زاهدان تصریح کرد: در حال حاضر 328 پروژه شهرداری در حاشیه شهر زاهدان در حال اجرا است و این در تاریخ شهردار ی زاهدان بی سابقه است.

 

نخعی گفت: فاز مطالعاتی اتوبان زاهدان به میرجاوه در دستور کار قرار دارد.

 

وی از راه آهن به عنوان یکی از مصادیق توسعه یافتگی سیستان و بلوچستان یاد کرد و افزود:  بیشترین آسفالت در تاریخ تاسیس شهرداری زاهدان در یک سال گذشته انجام شده که 250 هزار متر مربع بوده است.

کد خبر 962525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha