آزادگان قهرمانان ملی کشور و سنبل افتخاراند/ حفظ ارزش های دفاع مقدس مهمترین شاخه فرهنگی است

احسانی با بیان اینکه آزادگان سمبل و نشانه‌های فرهنگی هستند که باید از آنها حفظ و حراست کنیم ، گفت: در سنگر فرهنگ و هنر برای دستیابی به این مهم با همه توان می‌کوشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «احمدرضا احسانی» شب گذشته (29 مرداد) در مراسم تجلیل از آزادگان  که در مجتمع شهید آوینی همدان برگزار شد، گفت: آزادگان سمبل و نشانه‌های فرهنگی هستند که باید از آنها حفظ و حراست کنیم و در سنگر فرهنگ و هنر برای دستیابی به این مهم با همه توان می‌کوشیم. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از آزادگان به عنوان هویت و فرهنگ مردم کشورمان یاد کرد و افزود: فرهنگ و هنر شاخه‌ها و ابعاد گسترده‌ای دارد و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس از مهمترین آن‌هاست. 

 

وی با بیان اینکه فرهنگ ما فرهنگی خاص و برگرفته از تعالیم ناب دینی و اسلامی است، اظهار داشت:  یکی از  مظاهر هویت ساز برای هر ملت قهرمانان ملی کشور هستند ، که سنب افتخار کشورند.

 

وی به تفاوتهای فاحش انقلاب اسلامی با سایر انقلابهای جهان اشاره کرد و گفت: مهمترین تفاوت انقلاب ما داشتن ریشه‌های دینی و فرهنگی قوی بود که موجب تداوم و استحکام آن بعد از ۴۰ سال شده است. 

 

احسانی با بیان اینکه آزادگان بهترین دوران جوانی و زندگی خود را در اسارت سپری کردند،  خاطرنشان کرد: آنگونه که باید به این اسطوره‌ها نپرداخته و از آن‌ها غافل بوده‌ایم. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان کرد: باید رشادت ها  و ایثارگری آزادگان را با ساخت فیلم، و مستند و همچنین تالیف کتاب از زندگی آنها در دوران جنگ  برای همیشه در تاریخ ایران ماندگار کرد و به نسل های آینده منتقل کرد.

 

گفتنی است ، ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی است‌ که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و کانون فرهنگی و هنری شهید تهرانی مقدم 12 نفر از آزادگان سرفراز  مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

 

کد خبر 962566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha