قدرت پیشگیری واکسن کرونا در صورت عرضه به اندازه ماسک نیست

جهانگیری گفت: در صورت عرضه واکسن موثر کرونا قدرت پیشگیری آن حتی به اندازه ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان: «محمد جهانگیری» در حاشیه مراسم روز پزشک که در سالن همایشهای برج میلاد در حال برگزاری است گفت: تقارن روز پزشک با دهه محرم که اوج ایثار است قابل توجه است امروز دقیقا ۶ ماه از تایید کرونا در ایران می گذرد و در این ۶ ماه مردم سختی های زیادی را متحمل شدند و در راه مبارزه با کرونا تمام نیروها پای کار آمدند به خصوص پزشکان که حضور آنها تبلور تمام زیباییها بود.

معاون نظارت وبرنامه ریزی نظام پزشکی افزود: پزشکان در این ۶ ماه با تمام وجود پای کار آمدند و بهترین خدمات را در سخت ترین شرایط ارائه کردند و شهدای سلامت غریبانه جان خود را برای سلامت مردم و در راه خدمت به جامعه فدا کردند.

جهانگیری گفت: ۶هزار نفر از کادر درمان به کرونا مبتلا شدند و ۱۶۰ نفر از پزشکان در راه مبارزه با کرونا جان خود را فدا کردند، که این شهادت بسیار غریبانه بود، که جایگزینی آنها به راحتی امکانپذیر نیست.

وی تاکید کرد: اگر واکسن حتی عرضه هم شود پیشگیری آن به اندازه ماسک نیست، و ما در برنامه زندگی خود باید برنامه ریزی کنیم تا حداقل ۲ سال با کرونا زندگی کنیم و حتی در این سالن نیز تمام پروتکل ها رعایت شده است و باید الگوی زندگی خود را تغییر دهیم، که لازم است هم مسئولین این برنامه ریزی را داشته باشند و مردم مردم به این نکات توجه نمایند.

کد خبر 962609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha