تجلیل از آزاده دفاع مقدس در حوزه هنری یزد

به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن از جانباز و آزاده یزدی در حوزه هنری استان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، به مناسبت سی‌امین سالگرد بازگشت آزادگان به میهن، در مراسمی از محمد شریفی، آزاده و جانباز دفاع مقدس و ذیحساب حوزه هنری یزد در این نهاد تجلیل شد.

رییس حوزه هنری یزد آزادگان را افتخار ایران و ایرانی دانست و گفت: آزادگان با صبر و پایداری و تحمل رنج‌ها و مرارت‌های دوران سخت اسارت، درس ایثار و مقاومت به ما آموختند و همواره باید قدردان این عزیزان باشیم.

محمدصادق کوچک‌زاده بر ثبت و ضبط خاطرات آزادگان و رزمندگان دفاع مقدس تأکید کرد و افزود: فرهنگ جهاد و مقاومت در اسارت باید به نسل‌های آینده منتقل شود.

محمد شریفی نیز با بیان خاطراتی از دوران اسارت، اخلاص، ایمان، اراده، صبر، امید و همدلی را رمز پیروزی بر دشمن بعثی برشمرد.

وی با بیان اینکه مراسم ملی و مذهبی از جمله عزاداری ماه محرم بویژه تاسوعا و عاشواری حسینی، بدون وقفه و مخفیانه در اردوگاه‌ها برگزار می‌شد، ادامه داد: آزادگان دربند، بدون توجه به تهدیدها و شکنجه‌های بعثی‌ها مراسم عزاداری محرم را برگزار و عشق و ارادت خود را به ساحت سرور آزادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ابراز می‌کردند و همین مجالس موجب خودسازی و تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی اسرا می‌شد.

در پایان با اهدای لوح سپاس از تلاش‌ها و خدمات این یادگار دفاع مقدس قدردانی شد.

در بخشی از این لوح تقدیر آمده است؛ مقاومت، مبارزه و صلابت مردان قبیله غیرت در اردوگاه‌های مخوف صدامیان و صبوری و بصیرت خانواده‌های این عزیزان برگ زرین جاودانی در دفتر افتخارات انقلاب اسلامی است و چه زیبا رهبر فرزانه انقلاب در این‌باره فرمودند: «صبر و استقامت شما به اسلام آبرو بخشید. خانواده‌های شما با صبر خود اسلام را روسفید کردند و به نظام و جمهوری اسلامی آبرو دادند». بی تردید اقتدار و امنیت امروز ایران اسلامی مرهون ایثار و جانفشانی شهدا و صبوری احراری است که عاشقانه و آگاهانه گام در وادی عشق و آزادگی نهادند و در این راه جاودانه شدند.

این ایثارگر و آزاده سرافراز پس از 7 سال و نیم اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق، سرانجام مردادماه ۱۳۶۹ در قالب اولین گروه آزاد‌گان استان، به آغوش میهن بازگشت.

 

کد خبر 962610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha