سامانه پیامکی ۱۰۰۰۶۵۰۰ برای درخواست مبلغ جهت روضه خانگی فعال است

طرح احیای روضه های خانگی توسط سازمان تبلیغات اسلامی با جدیت مطرح و در حال پیگیری است تا اگر افراد به هر دلیلی اعم از کهولت سن، بیماری و... امکان حضور در برنامه های جمعی را ندارند از فیض روضه محروم نمانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محرم دیگری از راه می رسد و رخت سیاه تن پوش عزادارن حسینی می شود؛ بیرق های عزا بر هر کوی و برزن برافراشته و محفل روضه برپا؛ گرچه امسال بیماری کرونا وضعیت را کمی متفاوت کرده اما اصل عزاداری برقرار است و تمهیدات فراوانی برای برگزاری مجالس توأم با حفظ سلامتی عزاداران اندیشیده شده است.

 

در کنار سازوکارهایی که بر اساس نظر ستادملی کرونا جهت عزادارای فراهم شده؛ امسال طرح احیای روضه های خانگی با جدیت مطرح و در حال پیگیری است تا اگر افرادی به هر دلیلی اعم از کهولت سن، بیماری و... امکان حضور در برنامه های جمعی را ندارند از فیض روضه محروم نمانند.

 

بر همین اساس سامانه پیامکی ۱۰۰۰۶۵۰۰ توسط سازمان تبلیغات اسلامی جهت درخواست مبلغ جهادی برای حضور در خانه ها و برقراری روضه های هر چند کوتاه، فعال شد و تاکنون حداقل ۲۰ بانی شاخص در شهر کرمان درخواست خود را ارسال کردند.

 

حسین عسکری نیا در این رابطه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اهمیت و جایگاه روضه بر سیدالشهداءعلیه السلام را یادآوری می کند و می افزاید: کرونا باعث شد تا ما به فکر احیای روضه های خانگی بیفتیم که در گذشته رونق خوبی داشته و برکات فراوانی هم دارد.

 

 وی ادامه می دهد: افراد درخواست های خود را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۶۵۰۰ ارسال می کنند و شماره مسئول مربوطه به آنان پیامک می شود تا جهت هماهنگی برای اعزام مبلغ تماس بگیرند.

 

عسکری نیا خاطرنشان کرد: این طرح محدود به ایام ماه های محرم و صفر نیست زیرا قصد داریم این طرح در طول سال ادامه داشته باشد.

 

جوادطالبی زاده، نماینده قرارگاه شهید حججی هم توضیح داد: حدود ۴۰۰ مبلغ برای حضور رد این رح اعلام آمادگی کردند اما تنها ۵۵ نفر تاکنون موارد خواسته شده را ارسال کردند.

 

وی اظهار داشت: ۲۰ بانی روضه خوانی در شهر کرمان درخواست خود را برای اعزام مبلغ قطعی کردند.

کد خبر 962638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha