ایران به صادر کننده اقلام مبارزه با کرونا تبدیل شده است

جهانگیری گفت: ایران در مدت کوتاهی توانست تبدیل به تولید کننده و صادر کننده اقلام مبارزه با کرونا تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان: «اسحاق جهانگیری» در مراسم روز پزشک که در سالن همایشهای برج میلاد در حال برگزاری است گفت: پزشکان همیشه از گروههای مرجع در کشور بودند و با شیوع کرونا کادر درمان شامل پزشکان و پرستاران از جان خود برای مبارزه با این بیماری مایه گذاشتند.

معاون اول رییس جمهور گفت: فوت ۱۶۴ پزشک در راه مبارزه با کرونا پیام بزرگ انسان دوستی و نوع دوستی در تاریخ این کشور است و من از همه حضار می خواهم به احترام این عزیزان باستند و فاتحه ای قرائت کنند.

وی گفت: در شرایطی که امید در جامعه آسیب دیده بود و نیازمند این بودیم که سرمایه اجتماعی کشور افزایش پیدا کند این نقش در این مقطع به نام کادر درمانی کشور ثبت شد و آنها امید و خود باوری را در کشور تقویت کردند مانند دوران دفاع مقدس که عده ای داوطلبانه برای ماندن ایران جان خود را فدا کردند.

جهانگیری گفت: کرونا آثار اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی متنوعی دارد و یکی از مهم ترین اتفاقات دارد در این روزها رقم می خورد برگزاری کنکور است که در برگزاری آن شاهد بودیم چقدر اختلاف نظر وجود داشت و مجموعه توانست به همه اطمینان دهد که این اتفاق با رعایت تمام موارد ایمنی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه از امشب نیز شاهد برگزاری مراسم های دهه محرم خواهیم بود گفت: برنامه های محرم ایران با رعایت پروتکل ها خواهد بود و با فرم جدید و خلاقیتهای جدید همراه می باشد و مسئولین سلامت می توانند با صحبت با مردم و ارائه پروتکل های بهداشتی در برگزاری مراسم محرم با مردم همراه شوند.

معاون اول رییس جمهور گفت: پس از شیوع کرونا در ایران در مدت کوتاهی نه تنها نیاز داخلی در اقلام مبارزه با کرونا تامین شد که توانستیم به تولید کننده و صادر کننده اقلام مبارزه با کرونا تبدیل شویم.

کد خبر 962648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha