شیوع کرونا مانع از فعالیت کانون های مساجد نشد

مدیرستادهماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: شیوع ویروس کرونا موجب انفعال کانون ها نشد و برنامه ها در قالب طرح فهما و سایت بچه های مسجد درحال برنامه ریزی و پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی ستادکانون های مساجد استان، حجت الاسلام مصطفی گرجی ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم حسینی و همچنین گرامیداشت روز جهانی مسجد، گفت: عشق و ارادت به حضرات معصومین سلام الله علیهم از دوران کودکی در دل و جان همه ما نشسته است اما دلدادگی به امام حسین علیه السلام و ماه محرم شور و شعف دیگری در دلها ایجاد کرده است و جنس آن فرق می کند لذا همه ساله در ایام محرم عاشقان حسینی به عزاداری می پردازند.

 

مدیرستادهماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان اضافه کرد: در سال جاری که متاسفانه شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم و شرایط را بگونه ای متفاوت کرده است اما ارادتمندان به امام حسین علیه السلام با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ان شاءلله به خوبی عزادارای خواهند کرد.

 

وی بیان داشت: هدف اصلی قیام آن حضرت احیای دین جد خود یعنی اسلام ناب بود و یکی از مصادیق مهم اسلام ناب احیای کارکردهای مسجد طراز اسلامی و محور قرار گرفتن آن در تمامی امور است و به فرمایش حضرت امام رضوان الله تعالی علیه مسجد سنگر است و باید این سنگر را حفظ کرد از طرف دیگر تحقق تمدن نوین اسلامی مستلزم توجه به مسجد و محور قرار گرفتن است.

 


حجت الاسلام گرجی تصریح کرد: واقعیتی که وجود دارد این است که متأسفانه مساجد از کارکرد و رسالت خود فاصله دارند و این امر مسئولیت آحاد جامعه بخصوص سازمان ها و مؤسسات فرهنگی را سنگین تر می کند در نتیجه کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز در این راستا در حال فعالیت هستند.


وی ادامه داد: ستاد هماهنگی کانون های مساجد با محور قرار دادن مسجد در قالب کانون فرهنگی و هنری و در حوزه های مختلف بخصوص در حوزه کودک، نوجوان و خانواده می فعالیت کند.

 


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان اظهار داشت: فعالیت کانون های مساجد در قالب طرح فهما ( فرهنگ و هنر مساجد ایران ) برگزار می شود به این معنا که فعالیت های کانون ها در سامانه بچه های مسجد بارگذاری و بخشی از برنامه ها نیز در فضای مجازی دنبال می شود لذا شیوع ویروس کرونا موجب انفعال کانون ها نشد و برنامه ها در قالب طرح فهما و سایت بچه های مسجد درحال برنامه ریزی و پیگیری  است.

کد خبر 962669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha