۷۳ پروژه عمرانی برق رسانی در هفته دولت امسال افتتاح می شوند

موسوی زاده از افتتاح ۷۳ پروژه عمرانی برق رسانی استان سمنان درهفته دولت سال جاری خبردادوگفت: برای افتتاح این تعداد پروژه، مبلغ ۲۷۶ میلیارد و ۹۱۶ میلیون ریال اعتبار سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،«سید محمد موسوی زاده » در نشست خبری با اعلام این خبرگفت: ۳۴ پروژه توسعه و احداث شبکه و تاسیسات توزیع برق به منظور ظرفیت سازی برای مشترکان جدید با مبلغ ۱۶۶ میلیارد و ۶۵۹ میلیون ریال از جمله پروژه های افتتاحی در سطح استان محسوب می شود.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به این که شش پروژه روشنایی معابر با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریال آماده افتتاح در این هفته هستند تصریح کرد: ۱۱ پروژه ی روستایی با حجم ریالی ۱۸ میلیارد و ۵۸۴ میلیون ریال به عنوان پروژه های قابل افتتاح به شمار می روند.

 

وی  تصریح کرد: ۲۲ پروژه ی دیگر در قالب اصلاح و بهینه سازی خطوط برق رسانی و تجهیزات و یراق آلات، در راستای افزایش قابلیت اطمینان شبکه و کاهش تلفات انرژی الکتریکی، با مبلغ ۷۶ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال، در هفته دولت سال جاری افتتاح خواهند شد.

 

موسوی زاده بیان کرد: در یک سال اخیر از هفته دولت سال قبل تاکنون ۵۳۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی برق در استان سمنان اجرا و بهره برداری شده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان تلفات انرژی در بخش توزیع برق این  استان را بر اساس بررسی‌ها کمتر از میانگین کشوری  اعلام کردوافزود: این مساله به عنوان یکی از دستاوردهای دولت در تامین و توزیع برق پایدار است.

 

وی از جذب بالغ  بر ۶ هزار و ۶۸۰ مشترک جدید در یک سال اخیر خبر داد و افزود: در این مدت ۱۹ کیلومتر شبکه زمینی و ۱۸۸ کیلومتر شبکه هوایی در صنعت توزیع برق استان عملیاتی شده است.

 

موسوی‌زاده با اشاره به برق‌دار شدن ۱۰۷ حلقه چاه کشاورزی در این استان سمنان اظهارداشت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر تا کنون افزون بر ۳۱۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در توزیع برق استان صورت گرفته است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان  از گذر موفق و بدون اعمال خاموشی از پیک بار تابستان  سال جاری به عنوان یک دستاورد مهم در توزیع برق نام برد و افزود:  نیاز واقعی برق استان سمنان در پیک بار امسال با ۲.۱درصد رشد به ۶۲۰ مگاوات رسیده بود.

 

وی با بیان اینکه  مصرف واقعی برق استان سمنان در پیک بار ۵۰۰مگاوات بوده  اضافه کرد : میزان مصرف انرژی استان که هر ساله ۵تا ۶درصد رشد داشت امسال برای دومین سال پیاپی با ثبت رشد ۱.۲۶درصدی موفقیت بزرگی به دست آورد.

 

به گفته موسوی زاده همراهی صنایع بزرگ، واحدهای صنعتی و بخش کشاورزی ، کاهش ساعات کاری ادارات و بیش از همه همکاری مردم در صرفه‌جویی از عوامل موثر گذر موفق و بدون اعمال خاموشی از پیک بار در استان سمنان است.

 

کد خبر 962671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha