جذب ۳۳۳ معلم جدید/ ضرورت برگزاری کلاس‌های حضوری در مناطق روستایی و عشایری

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در سال تحصیلی جدید، ۳۳۳ نیروی جدید به جمع فرهنگیان اضافه می‌شود و ۴۵۳ نیرو هم به جمع بازنشستگان ملحق می‌شوند.

«قنبرعلی خوش آینه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید، ۳۳۳ نیروی جدید به جمع فرهنگیان اضافه می‌شود و ۴۵۳ نیرو هم به جمع بازنشستگان ملحق می‌شوند، اظهارکرد: با این آمار به طور قطع و یقین با کمبود نیرو به خصوص در مقطع ابتدایی مواجه هستیم.

 

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه برای جبران کمبود نیرو در شهرستان مانه و‌سملقان و راز بسیاری از نیروهای شهرستان های بجنورد، شیروان و ‌اسفراین منتقل شده‌اند، گفت: در شهر شیروان ۶۸ کلاس، اسفراین۷۰ کلاس و بجنورد ۱۴۰ کلاس خالی و بدون معلم داریم.

 

وی بیان کرد: برای رفع این نیاز بهترین راه حل، جذب ۲۴۰ نیروی حق‌التدریس بومی است، یعنی نیرویی که زادگاهش راز است و بومی آن منطقه به حساب می‌آید.

 

خوش‌آینه همچنین به مشکل عدم دسترسی دانش‌آموزان به فضاهای مجازی آموزشی اشاره کرد و افزود: نمی‌توان این خقیقت را کتمان کرد که دانش آموزان روستا و مناطق عشایری از آموزش‌های مجازی بی‌بهره می‌مانند برای همین پیشنهاد کرده‌ایم تا با توجه به اینکه سقف کلاس‌های فوق کمتر از شهرها است؛ آموزش حضوری پیش‌بینی شود تا این دانش‌آموزان از آموزش باز نمانند.

 

معاون نیروی انسانی آموزش و پرورش استان، به نقل و انتقالات غیرحضوری فرهنگیان هم گریزی زد و گفت: امسال در این استان هزار و ۶۰۹ متقاضی انتقالی وجود داشت که از این تعداد ۳۳۹ تقاضا در داخل استان و ۱۶۰ تقاضا هم برای خارج استان به ثبت رسید.

 

به گفته وی، از این تعداد تقاضا ۱۱۷ مورد در داخل استان و ۶۷ تقاضای انتقال به خارج از استان مورد پذیرش قرار گرفت.

 

خوش آینه، تولید محتوای الکترونیک را یکی دیگر از اقدامات مهم حوزه آموزش دانست و گفت: طی مدت گذشته برای ۲۹۵ درس در این اداره کل، تولید محتوا شد.

 

کد خبر 962683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha