هزار و ۲۵۱ طرح اشتغال روستایی در لرستان اجرایی می شود

آشتاب با اشاره به اینکه تاکنون هزار و ۲۵۱ طرح با مبلغ ۲۴۴ میلیارد تومان موفق به عقد قرارداد و دریافت تسهیلات شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « علی آشتاب» امروز( 30 مرداد) در کارگروه اشتغال استان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، اظهار داشت: توسعه بستر اشتغال روستاییان و عشایر از برنامه های مورد تاکید دولت بوده است.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان افزود: در ارتباط با بحث اشتغال روستاییان و عشایر از ابتدای طرح تا الان هزار و ۲۵۱ طرح با مبلغ ۲۴۴ میلیارد تومان موفق به عقد قرارداد و دریافت تسهیلات شده‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال برای پنج هزار و ۳۶۴ نفر فراهم می شود. 

 

آشتاب افزود: با پیگیری استاندار محترم ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای کمک به بنیه اقتصادی مناطق سیل‌زده استان ابلاغ شده است که با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی طرح‌ها به بانک‌های عامل معرفی شده و طی روزهای آینده خروجی پرداخت تسهیلات به این عزیزان را خواهیم داشت. 

 

مدیر کل کار و امور اجتماعی استان لرستان گفت: حدود ۱۸ میلیارد تومان طرح نیمه تمام از محل اشتغال روستایی به تعداد ۵۰ طرح  به کسانی که از قبل تسهیلات دریافت کرده اند اما به واسطه افزایش قیمت و تورم نتوانستند طرح خود را اجرایی کنند اختصاص یافته است. 

 

آشتاب در خصوص تسهیلات کرونا گفت: با پیگیری  دستگاه‌های اجرایی، بانکهای عامل و دبیرخانه کارگروه  بالغ بر ۲۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان طرح با اشتغال ۲۶ هزار و ۷۵۹ نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد ۷ هزار و ۳۹۹ فقره با اشتغال ۸ هزار و ۴۸۹ نفر و اعتبار ۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده و امیدواریم با تمدید انجام شده برای اشتغال رسمی تا ۱۵ شهریور و برای اشتغال غیر رسمی تا پایان شهریور بتوانیم سهم قابل توجهی از مبلغ تخصیصی برای استان را داشته باشیم و از مشاغل آسیب دیده حمایت کنیم.

 

کد خبر 962692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha