ترویج فرهنگ ایثار و شهادت متناسب با امکانات روز جامعه انجام شود

شریعتی بر ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت متناسب با امکانات روز جامعه و آنچه مورد پذیرش جوانان امروز و شرایط این‌چنینی است تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» امروز (پنج‌شنبه 30 مرداد) در یازدهمین جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خوزستان اظهار کرد: تلاش ما همواره بر این بوده که بتوانیم در کم کردن آلام و تسهیل امور خانواده‌های ایثارگر مؤثر باشیم و رضایت خاطر این عزیزان را کسب کنیم.

 

استاندار خوزستان بر ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت متناسب با امکانات روز جامعه و آنچه خواست و مورد پذیرش جوانان امروز و شرایط این‌چنینی است تاکید کرد و افزود: باید نام و یاد شهدا و راه و مسیر شهدا را زنده نگه داریم.

 

وی بر تامین مسکن خانواده‌های شهدا و ایثارگران و فراهم کردن شرایط سکونت آنها و همچنین اشتغال فرزندان آنها تاکید کرد و ادامه داد: اینها دغدغه مهم این خانواده‌ها در شرایط اقتصادی کنونی است که امیدواریم بتوانیم با راهبری و سیاست‌های به عمل آمده کمک حال آنها باشیم و این اقدامات را به سرانجام برسانیم.

 

شریعتی با بیان اینکه خوزستان در بحث ایثار و شهادت نیازی به شناساندن برای جامعه ندارد تصریح کرد: خوزستان بیشترین شهدای مدافع حرم را به خود اختصاص داده و نشان می‌دهد این فرهنگ و رغبت و علاقه به مجاهدت و شهادت در راه خدا با مردم این استان عجین شده و همواره در این راه پیشرو و پیشگام هستند.

 

وی اضافه کرد: همچنین شهدای حله نیز مربوط به این استان است و نشان می‌دهد ارادت این مردم به اهل بیت و حضورشان در مراسم اربعین نیز باعث عصبانیت دشمنان اسلام می‌شود و افتخار این شهادت نصیب خانواده‌های خوزستانی شده است.

 

استاندار خوزستان  ابراز کرد: ما هم در حد توان و بضاعت خدمتگزاران این بزرگواران هستیم البته با توجه به شرایط کشور و محدودیت‌های موجود مشکلات و گله‌مندی‌هایی بوده که به‌حق است و از این بایت شرمنده هستیم که نتوانستیم به آنچه حق و شان شهدا است عمل کنیم که امیدواریم با این تفاهم‌نامه‌ها بتوانیم از دغدغه خانواده‌های شهدا و ایثارگران بکاهیم.

 

وی بر مشکلات استان در بحث گلزارهای شهدا اشاره کرد و اذعان داشت: در خوزستان به علت تعداد بالای شهدا و پراکندگی آنها با مشکلاتی در جهت ایجاد گلزار شهدا مواجه هستیم البته در این خصوص تصمیماتی اتخاذ و اعتباراتی نیز به این امر اختصاص داده شده ولی باز هم نیاز به حمایت در این زمینه داریم.

 

شریعتی با اشاره به اینکه در خوزستان چهار هزار و 200 روستا وجود دارد که بیشتر آنها شهید دادند یاد آور شد: در حد بضاعت گام‌هایی برداشته‌ایم اما باز هم در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم به لطف پروردگار و همت همه دست‌اندرکاران بتوانیم رضایت خانواده‌های شهدا را فراهم کنیم.

 

در این جلسه با حضور سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، تفاهم‌نامه‌هایی با استانداری خوزستان در خصوص تامین زمین جهت احداث 10 هزار واحد مسکن و ایجاد 11 هزار شغل ویژه ایثارگران و فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان خوزستان منعقد شد.

 

کد خبر 962782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha