۱۲۰ پروژه در زیرکوه افتتاح و کلنگ زنی می شود

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه ۱۲۰پروژه طی هفته دولت در این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی می شود، گفت: با توجه به اینکه آب مشکل اصلی بخش زیرکوه است بیشترین پروژه ها در حوزه آب رسانی، آبیاری و احیا و مرمت قنوات به بهره برداری می رسد.

«محمدحسین عربشاهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن هفته دولت پروژه هایی برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردمان زیرکوه با حضور مسئولان استان و شهرستان به بهره برداری می رسد.

 

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه یکصد و 20 پروژه طی هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی می شود، ادامه داد: از این تعداد 6 پروژه کلنگ زنی است و یکصد و 14 پروژه به بهره برداری می رسد؛ همچنین 19 پروژه شهری و 95 پروژه روستایی است.

 

وی در ادامه بیان کرد: برای یکصد و 14 پروژه قابل افتتاح در هفته دولت 56 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که سه و نیم میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، 6میلیارد و یکصد میلیون تومان از محل اعتبارات استانی، 38 میلیارد و 700 میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی، 59 میلیون تومان از محل درآمد نفت، سه میلیارد و 800 از محل سرمایه گذاری بخش خصوص و چهار میلیارد و یکصد میلیون تومان از سایر منابع تامین شده است.

 

عربشاهی در خصوص نوع پروژه های قابل افتتاح طی هفته دولت در زیرکوه گفت: با توجه به اینکه آب مشکل اصلی بخش زیرکوه است بیشترین پروژه ها در حوزه آب رسانی، آبیاری و احیای قنوات به بهره برداری می رسد و پروژه های دیگری در زمینه دیجیتال، چمن مصنوعی و خانه های ورزش داریم.

 

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه پروژه هایی در زمینه گازرسانی به 26 روستای بخش زیرکوه نیز افتتاح و کلنگ زنی می شود، اظهار کرد: طی هفته دولت مراسم کلنگ زنی برای احداث مجتمع گلخانه ای را در زیرکوه در دستور کار داریم.

 

وی با اشاره به پروژه های شاخص هفته دولت در زیرکوه گفت: افتتاح پروژه گازرسانی و اجرای یکصد و 79 شبکه تغذیه و توزیع و نصب پنج ایستگاه تحویل فشار درون شهری و نصب 2 ایستگاه حفاظت کاتوتیک و نصب یک هزار و 325 انشعاب را در دستور کار داریم که در این راستا یک هزار و 470 خانوار از این پروژه ها بهره مند می شوند.

 

عربشاهی در خصوص کلنگ زنی مجتمع گلخانه ای حاجی آباد زیرکوه در هفته دولت اظهار داشت: این پروژه شامل 20 هکتار مجتمع دامداری و 23 هکتار مجتمع گلخانه ای است و سه هزار خانوار از این پروژه بهره مند می شوند.

 

فرماندار زیرکوه در پایان گفت: در هفته دولت 2 پروژه شاخص دیگر در زیرکوه داریم که شامل افتتاح و مرمت قنات بهمن آباد و افتتاح طرح آبیاری کم فشار روستای بیدخت است.

کد خبر 962815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha