​اولویت در برگزاری مراسم سوگواری حسینی سلامت مردم است

حجت الاسلام ترابی گفت: در حال حاضر کشور در شرایطی قرار دارد که باید سلامت مردم را در برگزاری سوگواره های حسینی در اولویت قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «محمود ترابی» شامگاه امروز (پنجشنبه 30 مرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: باید در ایام محرم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد ملی کرونا توجه کنیم.

 

امام جمعه گنبدکاووس ادامه داد: در حال حاضر کشور در شرایطی قرار دارد که باید سلامت مردم را در برگزاری سوگواره های حسینی در اولویت قرار دهیم.

 

حجت الاسلام ترابی بیان کرد: باید در برگزاری مراسم های سوگواری اباعبدالله الحسین(علیه السلام) پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم و مراجع و مقام معظم رهبری نیز به این مهم تاکید دارند.

 

وی بیان کرد: در صورتی که برگزاری این مراسم ها باعث آلودگی و بیماری افراد شود بر ما دیه واجب می شود و نباید سلامت مردم را با چیزی معامله کنیم.

 

امام جمعه گنبدکاووس تأکید کرد: در شرایط کنونی باید راهکارهایی نو برای ابراز ارادت به اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و برگزاری سوگواره های حسینی پیدا کنیم، همچنین در این ایام نمادهای عزاداری باید پررنگ تر از سال های گذشته باشد.

 

حجت الاسلام ترابی به تقویت حس عزاداری حسینی دز مردم تأکید کرد و بیان کرد: برگزاری روضه های 10 دقیقه ای در منازل و تنها با حضور اعضای همان خانه در این ایام از جمله راهکارهایی است که در این ایام می توانیم انجام دهیم.

 

 

کد خبر 962832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha