ردپای استرس کنکور و کرونا در روزهای اخیر

با آغاز کنکور سراسری در کشور به ویژه استان کردستان ردپای استرس کنکور و کرونا را در این روزها می‌توان در میان خانواده‌هایی که کنکوری دارند دید.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، شیوع ویروس کرونا امسال موجب شد که زمان آزمون کنکور سراسری چندین بار به تعویقب بیفتد. با اعلام برگزاری کنکور در روزهای اخیر استرس والدین و دانش آموزان به دلیل کرونا و آزمون کنکور بیشتر شد.

 

از روز گذشته آزمون کنکور سراسری در استان کردستان با رقابت 21 هزار و 971 داوطلب در پنج گروه آزمایشی آغاز شده و داوطلبان کنکور سراسری در رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان خارجه به رقابت می‌پردازند.

 

شیدا امینی از داوطلبان کنکور سراسری پس از برگزاری آزمون اعلام کرد: امسال چند بار کنکور به تعویق افتاد و زمان کنکور تغییر کرد و این بر میزان استرسم افزود.

 

وی با اشاره به اینکه آرامش مهمترین مولفه در کسب نتیجه مطلوب آزمون کنکور سراسری است، بیان کرد: تغییر زمان برگزاری کنکور از یک سو و شیوع ویروس کرونا موجب شده تا با استرس در سرجلسه کنکور حضور یابم.

 

والدین این دانش‌آموز سنندجی که از همان ساعات نخست برگزاری کنکور منتظر اتمام آزمون فرزندشان بودند، اعلام کردند: شاید عده‌ای تصور کنند که به دلیل تاخیر در برگزاری کنگور سراسری و قلرنطینه برای شکست کرونا کنکوری‌ها باید نتیجه بهتری بدست بیاورند چرا که زمان خواندن بیشتری داشتند اما در واقع اینطور نیست و در این شرایط دانش‌آموزان نه تنها استرس کنکور بلکه استرس کرونا را هم تجربه کردند.

 

اما امسال ناظران بهداشت در کنار مراقبان سازمان سنجش حضور یافتند تا افراد علامت‌دار را شناسایی و علاوه بر آن بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حین آزمون نظارت داشته باشند.

 

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه امسال 21 هزار و 971 دانش آموز کردستانی پایه دوازدهم در آزمون کنکور سراسری شرکت دارند، اعلام کرد: از این تعداد 12 هزار و 247 داوطلب زن و 9 هزار و 724 داوطلب مرد هستند.

 

وی اضافه کرد: به منظور حفظ سلامت داوطلبان کنکور سراسری 24 ساعت قبل از برگزاری آزمون مکان‌های برگزاری کنکور سراسری ضدعفونی شده‌اند.

 

وی افزود: علاوه بر ضدعفونی محل‌های آزمون، تمام عوامل ملزم به استفاده از ماسک، دستکش و شیلد هستند ضمن اینکه به تمام داوطلبان نیز ماسک و مایع ضدعفونی داده شد.

 

گرچه استرس امسال برای داوطلبان و والدین آنها بیش از سالهای قبل بوده اما ترس از قبول نشدن نباید تا اعلام نتایج کنکور در دل و وجود داوطلبان رخنه کند و داوطلبان با آرامش فکری منتظر نتایج این آزمون بزرگ سراسری باشند.

پایان پیام/

کد خبر 962932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha