عدم رعایت موازین بهداشتی پیامدهای جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت

امام جمعه شهرستان رودان حفظ سلامتی مردم را مبنای حرکت عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) دانست و گفت: عدم رعایت موازین بهداشتی آثار و پیامدهای نابخشودنی و جبران ‌ناپذیری به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت‌الاسلام «مهدی دری» در خطبه‌های نماز جمعه رودان اظهار داشت: رژیم غاصب صهیونیست، اشغالگر و قاتل کودکان فلسطینی است که به رسمیت شناختن آن به هیچ عنوان در برابر قوانین بین‌الملل و حقوق بشر قابل قبل نیست.

امام جمعه شهرستان رودان با بیان اینکه از مردم مسلمان امارات انتظار می‌رود که موضع خود را در قبال این خیانت به وضوح نشان دهند، عنوان کرد: عادی سازی روابط امارات متحده عربی یک توافق ننگین و حماقتی راهبردی بزرگ است که تاریخ اسلام فراموش نخواهد کرد.

 

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام سوگواری محرم، ابراز داشت: پوشش شهر باید به گونه‌ای باشد که عطر و بوی عاشورا همواره در شهر طنین انداز باشد.

 

حجت‌الاسلام دری حفظ سلامتی مردم را مبنای حرکت عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) دانست و مطرح کرد: عدم رعایت موازین بهداشتی آثار و پیامدهای نابخشودنی به همراه خواهد داشت.

 

وی شیوع ویروس کرونا را یک آزمایش الهی دانست و گفت: همانطور که خداوند متعال در قرآن کریم فرموده‌اند آزمایش‌های الهی به گونه‌های مختلف تحقق می‌یابد که ویروس کرونا یک نمونه عینی آن است.

 

حجت‌الاسلام دری با ذکر این نکته که کشورهای مدعی توسعه یافتگی نیز در مواجهه به ویروس کرونا دچار مشکلات اقتصادی شدند، ادامه داد: تنها سلاح ما در مقابل آزمایش الهی صبر است و فقط باید با صبوری و رعایت بهداشت عمومی به مبارزه با آن رفت.

 

حجت‌الاسلام دری با بیان اینکه کرونا باعث شد قدردان برخی از نعمات زندگی خود مانند نماز جمعه باشیم، تصریح کرد: وضعیت اقتصادی امروز جامعه تاثیر مستقیمی بر زندگی قشر متوسط و پایین جامعه دارد و باعث تضعیف قدرت اقتصادی خیل عظیمی از مردم خواهد شد که باعث خواهد شد پیامدهایی نظیر کاهش ازدواج نیز به دنبال داشته باشد.

کد خبر 962984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha