مسجد «جامع» جهرم در ایام سوگواری اباعبدالله (ع) غرق در عزا و مصیبت است

نیکجو گفت: به همت کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور»، مسجد «جامع» جهرم برنامه های سوگواری وعزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در حال برگزاری است.

«رضا نیکجو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت ایام سوگواری سالروز شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) گفت: وجود مقدس سیدالشهدا (ع)، جان خود را در راه دفاع از دین اسلام فدا کرده و نمونه ای بارز از عدالت خواهی و ظلم ستیزی بوده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور»، مسجد «جامع» جهرم با اشاره به اینکه سبک زندگی امام حسین (ع) باید در زندگی ما جاری و ساری شود، افزود: مطالعه در مورد سیره و روش زندگی این امام همام می تواند برای ما نجات بخش و هدایت گر باشد.

 

وی شناختن مرز میان حق و باطل را نمونه ای از سبک زندگی حسینی عنوان کرد و اظهار داشت: نتیجه سوار شدن بر کشتی نجات، رستگاری و سرافرازی است.

 

نیکجو همچنین بر لزوم زنده نگه داشتن شعائر دینی به ویژه آیین های سوگواری و موالید ائمه اطهار (ع)، تاکید کرد و نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در تبیین ارزش ها به ویژه شعائر دینی و مذهبی را مورد اهمیت قرار داد.

 

وی با اشاره به برنامه دهه نخست ماه محرم در کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور»، عنوان کرد: برنامه های این دهه با عنوان «پاتوق روضه» در این کانون فرهنگی و هنری برنامه ریزی شده و هر شب به همت بچه های مسجد برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور»، مسجد جامع جهرم، ادامه داد: زمان برگزاری این مراسم از شب اول محرم به مدت 10 شب است که این برنامه از ساعت 21 و 15 دقیقه برگزار می شود.

 

وی این برنامه را ویژه برادران ذکر کرد و گفت: سخنرانان این مراسم حجت الاسلام «ابوالفضل زارعی»، مسئول عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی جهرم و حجت الاسلام «محمدحسن طیبی»، استاد حوزه و دانشگاه هستند.

 

نیکجو در پایان گفت: این مراسم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در فضای باز مسجد جامع جهرم برگزار می شود.

 

کد خبر 962987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha