حفظ و تقویت هویت شیعی در گروی اهتمام به مجالس عزای حسینی است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، اهتمام به برگزاری مجالس عزای حسینی را لازمه حفظ و تقویت هویت شیعی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین «محمد علی لیالی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: نه تنها حفظ هویت شیعی بلکه به تعبیر رسای امام خمینی(ره) ما هر چه داریم از محرم و صفر است و عزاداری این دو ماه است که اسلام را زنده نگاه داشته و لذا به هیچ وجه نباید نسبت به این مساله غفلت کرد.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی افزود: البته تداوم وضعیت کرونایی در کشور و جهان، متاسفانه شرایط خاصی را امسال ایجاد کرده که لازم است پروتکل های بهداشتی به منظور حفظ سلامت عزاداران و آحاد مردم مراعات شود، اما این مساله به معنای نفی مراسم های عزاداری و مجالس حسینی نیست.

 

استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: در چنین وضعیتی ضمن رعایت کامل موازین بهداشتی، لازم است که هر چه بیشتر و بهتر از ظرفیت رسانه و فضای مجازی در جهت تعمیق و توسعه شعائر دینی و معارف عاشورایی استفاده کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: بی شک اقامه عزای سید و سالار شهیدان چه در فضای حقیقی با رعایت مسایل بهداشتی و چه در فضای مجازی ، توأم با برکات و دستاوردهای بزرگی از منظر اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی است که به خصوص از حیث خودسازی و رشد و تعالی فردی نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

لیالی همچنین بیان داشت: در روزها و هفته های اخیر، رسانه های دشمن و وابستگان به آن ها به بهانه حفظ سلامتی مردم به شیوه های مختلف، کینه و عداوت خود نسبت به مجالس حسینی را نشان می دادند ، اما ما باید ببینیم که چرا آن ها یکی از نقاط قوت اصلی شیعیان یعنی حضور در محافل و مجالس امام حسین(ع) را مورد هدف قرار می دهند.

 

وی افزود: آنچه مسلم است این که شور حسینی همراه با بصیرت عاشورایی، خاری در چشم دشمنان است، چرا که این مساله خود باعث آشنایی بیشتر مردم و نسل جوان با فرهنگ ناب دینی و معارف زلال اهل بیت(ع) می شود و دشمنان با وجود چنین بصیرت عمیقی قطعاً نمی توانند به اهداف شوم خود دست یابند.

کد خبر 963030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha