اگر ما یک محرم خوب داشته باشیم ظهور را رقم خواهیم زد

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: شهادت امام حسین(ع) برای خداوند بسیار اهمیت دارد، اگر ما یک محرم خوب داشته باشیم ظهور را رقم خواهیم زد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌‌الاسلام والمسلمین«علیرضا پناهیان» امروز به مناسبت سوگواری ایام محرم در هیات محبین حضرت زهرا(س) به سخنرانی پرداخته و گفت: سوگواری محرم برای ابراز احساسات به معنای حداقلی کلمه نیست همه انبیاء و پیامبران بر مصیبت امام حسین(ع) گریه کردند.

وی افزود: اگر خداوند سوگواری بر مصیبت امام حسین(ع) را واجب نکرده نباید فکر کنیم که از کنار عزاداری محرم می‌توان ساده گذشت، شهادت امام حسین(ع) برای خداوند بسیار اهمیت دارد، اگر ما یک محرم خوب داشته باشیم ظهور را رقم خواهیم زد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با استناد به روایتی از امام رضا(ع) مبنی بر اینکه هنگام هر مصیبتی بر مصیبت امام حسین(ع) گریه کنید، عنوان کرد:  واقعیت آمادگی ظهور می‌تواند در عاشورا خود را نشان دهد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امام حسین(ع) به عنوان قربانی عظیم الهی باید عکس‌العملی عظیم هم داشته باشد به همین دلیل خداوند دل مومنان را تکان می‌دهد همه به سوگواری برای حضرت می‌پردازند.

وی تاکید کرد: محرم ماه نشان دادن عکس‌العمل به شهادت امام حسین(ع) است که اگر مناسب و قوی باشد ظهور رخ خواهد داد. اربعین نمونه کوچک آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به عکس‌العمل حضرت زکریا(ع) در مقابل شهادت امام حسین(ع)، اظهار کرد: حضرت زکریا(ع) دعا کردند که فرزندی داشته باشند که همچون حضرت امام حسین(ع) به شهادت برسد تا شاید مقداری از مصیب پیامبر(ص) درباره شهادت امام حسین(ع) را درک کنند. حضرت ابراهیم(ع) برای شهادت امام حسین(ع) بسیار گریه کردند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه محرم از طرف ما هر رفتاری صورت گیرد عکس العملی بر بزرگترین حادثه عالم است، ابراز کرد: اگر این عکس‌العمل کامل و جامع و از ناحیه عموم مردم باشد در آن زمان خدا راضی شده و در عالم تغییر رخ می‌دهد. محرم آثار باعظمت زیادی دارد که اگر قوی و مناسبت برگزار شود یکی از آثار آن ظهور است.

وی افزود: در زیارت عاشورا از خداوند می‌خواهیم که خداوند ما را به مقام محمود برساند، این مقام محمود را در کنار امام پیروز درخواست می‌کنیم، مصیب امام حسین(ع) برای اسلام بسیار سنگین است اما در کنار آن از خداوند صلوات، رحمت و مغفرت را درخواست می‌کنیم، اگر عظمت این سخنان را درک می‌کردیم همه ظلم‌ها و طاغوت‌های دنیا از بین می‌رفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه ماه محرم ماه امام زمان(عج) است، گفت: دهه اول محرم بیش از نیمه شعبان ماه امام زمان(عج)‌ است، باید برای ظهور حضرت تلاش کنید. ذاکران امام حسین(ع) در سوگواری‌های خود همواره نسبت به امام زمان(عج) عرض ادب کنند.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: محرم خوب به اهتمام و جامعیت آن است، در همین شرایط سخت هم می‌توان چنین محرمی را برگزار کرد که نزد خداوند ارزش و اهمیت زیادی  دارد.

کد خبر 963141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha