عزاداران حسینی در محرم امسال از افراط و تفریط در عزاداری ها خودداری کنند

حجت الاسلام میراحمدی گفت: عزاداران حسینی در محرم امسال از افراط و تفریط در عزاداری ها خودداری کنند و اعتدال را در دستور کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام «سیدابراهیم میراحمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گلوگاه اظهار کرد: یکی از درس مهم عاشورا ایثارگری است و دانشگاه امام حسین(ع) دارای درس های فراوان است و اساتید فراوانی همچون ابوالفضل عباس(ع)، امام سجاد، علی اکبر و زینب(س) و اساتید دیگری در این دانشگاه داریم که باید الگوبرداری شوند.

 

امام جمعه گلوگاه افزود: دانشگاه امام حسین(ع) دانشگاه عمومی برای همگان است  و درس های این دانشگاه برای همه عمر و همه ادیان قابل فهم و درک است.

 

وی گفت: 1400 سال از قیام خونین امام حسین(ع) در کربلا می گذرد اما  شعله عشق به امام حسین(ع) خاموش نمی شود و تشنگان تاریخ اجازه نمی دهند چشمه حسینی خشک شود و این به دلیل همیشگی بودن پیام قیام حسینی است.

 

به گفته حجت الاسلام میراحمدی، امام حسین(ع) از ایثارگران محبوب هستند و اینچنین با ایثارگری و از جان گذشتگی این امام بزرگوار ما ماندگار شد.

 

امام جمعه گلوگاه با اعلام اینکه در ایام محرم نباید دچار افراط و تفریط شد و باید از این مسائل خودداری کرد، یادآور شد: اینکه اعلام شود برگزاری مراسم عزاداری محرم فقط و حتما در مسجد و مثل سابق باشد ؛افراط است اما اینکه بیخیال باشیم؛ تفریط است و باید متعادل باشیم.

 

وی گفت: همه ما عاشق و دلداده امام حسین(ع) هستیم و نمی توان برای این عشق و علاقه ما مرز و حد و حدودی انتخاب کرد؛ اما باید اکنون با شیوع کرونا حفظ سلامت دستور کار جدی باشد و عزاداری ها با فاصله و با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار شود.

کد خبر 963160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha