توزیع ۱۵۰ بسته لوازم التحریر میان کودکان به همت کانون «شهید رحمانیان»

تراب فرد گفت: به منظور ترغیب کودکان برای شرکت در برنامه های مذهبی ایام محرم، تعداد ۱۵۰ بسته لوازم التحریر میان خردسالان توزیع شد.

«هادی تراب فرد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت ایام سوگواری سومین اختر تابناک آسمان امامت حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش، گفت: فعالیت های فرهنگی کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» در مناسبت های مختلف مذهبی سابقه طولانی دارد و اعضای این کانون در آیین های سوگواری و ولادت امامان همام به اجرای برنامه های متنوع می پردازند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان»، مسجد «حضرت امیرالمومنین (ع)» جهرم افزود: گرچه در ماه های گذشته و به دلیل شیوع بیماری «کرونا»، نوع انجام فعالیت های فرهنگی تغییر پیدا کرده اما بچه های مسجد با تلاش وافر خود نگذاشتند چراغ این برنامه ها خاموش شود.

 

وی با اشاره به اینکه این کانون فرهنگی و هنری در شب های ماه محرم میزبان عزاداران حسینی است، بیان کرد: این کانون از ابتدای ماه محرم و به مدت 10 شب به راه اندازی خیمه عزاداری امام حسین (ع) اقدام کرده و در این راستا این برنامه ها را با تدابیر ویژه برگزار می کند.

 

تراب فرد با اشاره به تمهیدات لازم برای برگزاری آیین های سوگواری امام حسین (ع)، خاطرنشان کرد: با تهیه دستگاه های تب سنج قبل از ورود هر فرد به برنامه عزاداری از وی تست گرفته می شود.

 

وی با اشاره به اینکه رعایت فاصله گذاری فیزیکی نیز به خوبی در برنامه های عزاداری رعایت می شود، ادامه داد: زمان برنامه های عزاداری نیز نسبت به گذشته کمتر شده و استفاده از ماسک برای افراد شرکت کننده در مراسم اجباری است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان»، مسجد «حضرت امیرالمومنین (ع)» جهرم به دیگر برنامه های فرهنگی ایام محرم توسط این کانون اشاره کرد و گفت: اعطای بسته های جهیزیه و تهیه بسته های معیشتی از جمله این برنامه ها بوده است.

 

وی از دیگر فعالیت های این کانون در ایام محرم را توزیع بسته های لوازم التحریر میان دانش آموزان دانست و اظهار کرد: این بسته ها به تعداد 150 عدد تهیه شده که میان دانش آموزان کم بضاعت توزیع شده است.

 

تراب فرد با اشاره به اینکه این اقدام به منظور تشویق و ترغیب نونهالان برای شرکت در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) انجام شده است، خاطرنشان کرد: دفتر مشق، مداد، مدادتراش، ماژیک، پاک کن و... محتوای این بسته ها را شامل شده است.

 

 

کد خبر 963228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha