روند نزولی بیماری کرونا در کرمان/ تلاش برای تأمین پارچه ماسک ادامه دارد

نشست ستاداستانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا برگزار و مسائلی در آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدصادق بصیری، شنبه(اول شهریور) در نشست ستاداستانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا با ابراز خرسندی از روند نزولی بیماری کرونا در کشور و در استان کرمان، ابراز امیدواری کرد: با رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری های محرم، این سیر نزولی همچنان ادامه پیدا کند.

 


معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کرمان با تأکید بر اینکه عزدارای‌ها باید در فضای باز برگزار شود؛ افزود: اینکه گفته شده در مکان‌های مسقف با ارتفاع بیش از  6 متر می شود مراسم برگزار کرد، کاملاً اشتباه است و هر نوع ازدحامی در فضای مسقف با هر اتفاعی ممنوع است.

 

 

وی با افزودن اینکه ادارات هم باید از این پروتکل‌های ایام محرم تبعیت کنند؛ از کم رنگ شدن گشت‌های ویژه کووید 19 در برخی از شهرستان‌ها انتقاد کرد و با بیان اینکه باید یک آسیب‌شناسی در این زمینه انجام شود؛ اظهار داشت: اگر دلیل آن کاهلی دستگاهی است حتماً با آن برخورد شود.

 

 

بصیری ادامه داد: ازدحام جمعیت در هر مکان و به هر دلیلی ممنوع است و هیچ استثنائی هم وجود ندارد چه این ازدحام به سبب برگزاری نمایشگاه تخصصی یا مراسم و ... باشد و برای برگزاری نمایشگاه تخصصید دانشگاه علوم پزشکی باید نظر بدهد.

 

 

وی گفت: جمعه بازار تا زمانی که وضعیت سفید نشود، ممنوع است و مساجد هم فقط مجوز برگزاری نماز دارند و مراسم را فقط در فضای باز می‌توانند برپا کنند.

 

 

مهدی حسینی‌نژاد، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه 55 واحد تولیدکننده ماسک در سامانه ثبت‌نام کرده‌ اند و 15 واحد برای 370 هزار مترمربع پارچه هزینه پرداخت کردند؛ افزود: دو کارخانه تولید کننده پارچه ماسک در کشور داریم و استان در نوبت تخصیص این پارچه‌ها قرار دارد که استاندار در این باره به وزیر نامه فرستاده است.

 


وی از خریداری 350 هزار عدد ماسک خبر داد که از امروز با قیمت 1500 تومان در سطح استان توزیع می‌شود و ادامه داد: از این تعداد 20 هزار عدد آن در شهرستان توزیع می‌شود و 30 تن پارچه هم از چین ثبت سفارش داده‌ایم که در خصوص تأمین ارز آن مشکلاتی وجود داشته که در حال پیگیری آن هستیم.

 

 

حسینی نژاد با بیان اینکه اگر ظرف 20 روز آینده وارد استان شود پارچه همه واحدهای تولیدی تأمین حواهد شد زیرا زیرساخت‌های تولید فراهم است و تنها مشکل پارچه داریم که در حال تلاش برای رفع آن هستیم اما در حال حاضر ماسک تولید شده به استان می آوریم.

 

حمید شمس‌الدینی، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان هم بیان داشت: چون بازدیدکنندگان نمایشگاه تخصصی مدیریت بحران و ... کم است اجازه برگزاری به آنها داده شده است.

 

 

 
 

کد خبر 963341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha